کد خبر : 76836
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
-

فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق کشور

فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق کشور
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی ۲ روز آینده همچنان سامانه بارشی بر روی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.
به گزارش سورپرس، استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، برخی مناطق هرمزگان و حتی فارس، برخی مناطق اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در ساعات بعدازظهر رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.
طی امروز، این شرایط ادامه دارد که همراه با وزش باد موقت خواهد بود و وزش باد می‌تواند به خیزش گرد و خاک منجر شود. این شرایط را در برخی مناطق واقع در دامنه‌های زاگرس مانند چهارمحال و بخیتاری کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود.
در نوار شمالی کشور نیز سامانه بارشی فعال خواهد شد و استان‌هایی مثل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مثل زنجان، قزوین، تهران و برخی مناطق شمالی مانند استان سمنان درگیر بارندگی‌ها به ویژه در برخی ساعات بعدازظهر خواهند بود.
احتمال وقوع سیلاب و روان آب را در بخش‌های جنوبی کشور وجود دارد و در این مناطق هشدار صادر شده است.
از سه شنبه تا پایان هفته جوی آرام و پایدار را پیش بینی و  روند افزایش دما در نیمه دوم هفته پیش بینی می شود. طی یکی دو روز آینده از مقدار گرمای هوا کاسته و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود اما از سه شنبه تا پایان هفته افزایش دما پیش رو است. در پایتخت نیز رشد ابر را و احتمال وقوع رگبار و رعد و برق وجود دارد و دما در گرم‌ترین ساعت به حدود ۳۴ درجه می‌رسد.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.