کد خبر : 109966
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
-

فروش محصولات معلولان با راه‌اندازی سایت اختصاصی

فروش محصولات معلولان با راه‌اندازی سایت اختصاصی
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از راه‌اندازی سایتی برای فروش محصولات معلولین خبر داد.

به گزارش سورپرس، یوسف رضایی، سرپرست معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اعلام خبر راه‌اندازی سایت فروش تولیدات معلولین بر تلاش این سازمان برای گسترش شبکه فروش این محصولات در راستای توانمندسازی جامعه معلولین تاکید کرد.

وی «ایجاد اشتغال» و «خروج افراد از محیط خانه» را دو گام مهم و اصولی سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی معلولین اعلام و تاکید کرد: برنامه مدنظر سازمان بهزیستی نه اشتغال کاذب بلکه اشتغال پایدار است تا از این طریق جامعه معلولین را دچار ارتقاء و در نهایت توانمندسازی کند.

رضایی با اشاره به توجه ویژه قانونگذار به اشتغال معلولین که در سه ماده تصریح شده اضافه کرد: سازمان بهزیستی برای ایجاد فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، مشاغل را براساس شدت و نوع معلولیت و توانمندی آن‌ها تعریف می‌کند. وی تصریح قانون بر استخدام ۳ درصد از معلولان در شرایط یکسان و عادی، و اشتغالزایی و بیمه خویش فرمایی را نمونه‌هایی از حمایت قانونی از قشر معلول توصیف و تاکید کرد:در واقع بحث اشتغال پایدار در مواد مختلف این قانون مدنظر قانونگذار قرار گرفته است. البته در بخشی از برنامه توانمندسازی، به اشتغال نیمه پایدار نیز توجه می‌شود، به این معنی که افراد را در مراکز حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی به توانمندسازی لازم می‌رسانیم تا افراد جامعه هدف وارد اجتماع شوند و بعد از یادگیری مهارتی خاص، کسب درآمد کنند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه با اشاره به نبود جامعیت و دقت لازم در آمار مربوط به جامعه معلولین به عنوان نمونه یاد آور شد: دستورالعملی مبنی بر اینکه «افراد دارای معلولیتِ شاغل، مستمری ماهانه دریافت نمی‌کنند» وجود دارد که وجود بخشنامه یادشده موجب شده افراد شاغل دارای معلولیت، اشتغال خود را اعلام نکنند تا مستمری ماهانه‌شان را از دست ندهندو در نتیجه ما در زمینه آمار واقعی دچار مشکلات متعدد شویم.

سرپرست معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران همچنین خاطر نشان کرد: برنامه بهزیستی در اشتغال نیمه‌پایدار همه نوع معلولیت حتی معلولیت ذهنی راشامل می‌شود؛ بنابراین معلولین ذهنی هم می‌توانند در کارگاه‌های تولیدی حمایتی علاوه بر طی مراحل آموزش، مشغول شده و دستمزد دریافت کنند.

رضایی در پایان از تلاش سازمان بهزیستی برای راه‌اندازی سایت و امکانات مناسب در فضای مجازی برای کارآفرینانی که دچار معلولیت شده اند خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا چند ماه پیشرو سایت و امکانات یادشده در فضای مجازی راه اندازی و عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.