کد خبر : 97254
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۳۰
-

فراکسیون ترکمن‌ها هم جلسه انتخاب رئیس جمهور عراق را تحریم کرد

فراکسیون ترکمن‌ها هم جلسه انتخاب رئیس جمهور عراق را تحریم کرد
فراکسیون پارلمانی ترکمن‌های عراق و ائتلاف سُنّی "حاکمیت" نیز جلسه امروز (دوشنبه) پارلمان عراق برای تعیین رئیس جمهوری این کشور را تحریم کردند.

به گزارش سورپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، فراکسیون ترکمن‌ها در پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که جلسه انتخاب رئیس جمهور را تحریم کرده است.

در بیانیه این فراکسیون آمده است: فراکسیون ترکمن‌ها بار دیگر بر اصرار خود برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های احزاب سیاسی ملی به منظور تشکیل یک دولت متوازن متشکل از بخش‌های مختلف تاکید می‌کند.

این فراکسیون همچنین با اشاره به دلیل اتخاذ این تصمیم آورده است: جلسه امروز پارلمان را در راستای دادن زمان بیشتر برای دستیابی به توافقات و تفاهمات سیاسی و جلوگیری از ورود کشور به یک تونل تاریک، تحریم می‌کنیم تا عناصر تروریستی از این وضعیت سوء استفاده نکنند.

ائتلاف سنی “حاکمیت” نیز با ۷۱ نماینده در پارلمان اعلام کرد که جلسه امروز پارلمان عراق را تحریم کرده است و در آن شرکت نمی‌کند.

فراکسیون ترکمن‌ها هم جلسه انتخاب رئیس جمهور عراق را تحریم کرد

در بیانیه این ائتلاف آمده است: در راستای حمایت از تلاش‌های سیاسی احزاب سیاسی برای رسیدن به یک راه حل مشترک و توافق با شریکانمان درباره دولت اکثریت ملی تصمیم به عدم حضور در جلسه امروز پارلمان گرفتیم.

ائتلاف حاکمیت، فراکسیون ترکمن‌ها (با هشت نماینده) و فراکسیون “سائرون” (با ۷۳ نماینده) سه طرف تحریم کننده جلسه امروز پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور عراق هستند.

ائتلاف حاکمیت عراق از ریاست جمهوری هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای تصدی پست ریاست جمهوری جدید این کشور حمایت می‌کند که توسط دادگاه فدرال عراق به صورت موقت از رقابت برای تصدی این پست کنار گذاشته شده است.

علی رغم تحریم جلسه امروز اما گفته می‌شود جلسه برگزار می‌شود. برگزاری جلسه پارلمان عراق مستلزم حضور ۱۶۵ نماینده (نیم به علاوه یک) است و برای انتخاب رئیس جمهور نیز باید دو سوم نمایندگان یعنی ۲۲۰ نماینده حضور داشته باشند و به او رأی مثبت دهند.

در همین حال، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نیز در بیانیه‌ای بر ضرورت عدم برگزاری جلسه امروز قبل از دستیابی به توافقات لازم تاکید کرد.

این چارچوب خواستار گفت‌وگو و مشورت برای دستیابی به راه‌حل‌های واقعی شد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.