کد خبر : 45075
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
-

فرانسه کرونایی ترین کشور اروپا شناخته شد

فرانسه کرونایی ترین کشور اروپا شناخته شد
میزان مبتلایان در فرانسه به کووید-۱۹ به حدود دو میلیون نفر رسیده و افزایش چشمگیر تست‌های پی. سی. آر منجر به این شد که در صدر جدول کشورهای اروپایی‌ قرار گیرد.

به گزارش سورپرس و به نوشته روز یکشنبه روزنامه «ژورنال دو دیمانش» در زمان حاضر حدود ۱۷ درصد داروخانه‌ها در ایل دو فرانس و در مجموع ۳ هزار داروخانه در سراسر فرانسه آزمایش‌های ارزان قیمتی در حدود ۵ تا ۶ یورو را برای تست کووید ۱۹ انجام می‌دهند که استفاده از آن هم آسان است.

طبق برآورد «فیلیپ بسه – Philippe Besset»  رئیس فدراسیون داروسازان فرانسه با انجام این آزمایش‌ها در حدود ۱۰ هزار داروخانه از اول دسامبر با فرض انجام هر هفته ۵۰ آزمایش در هر یک از داروخانه‌ها، این اقدام تعداد آزمایش‌ها را افزایش خواهد داد.

هم اینک در فرانسه حدود دو میلیون تست کرونا به طور هفتگی انجام می‌شود. «اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه یکشنبه هفته گذشته در گفت و گو با فرانس انتر گفت: امیدوارم در هفته‌های آینده آزمایش‌ها به طور گسترده‌ای انجام شود. به دنبال آزمایش‌هایی که در خانه‌های سالمندان یا دانشگاه‌ها قطعی به نظر می‌رسد دولت سیاست جدید تشخیص و غربالگری کووید ۱۹ را در اواسط این هفته ارائه کند.

«ژان کستکس» نخست وزیر فرانسه هم پنجشنبه گذشته تصمیم تازه دولت برای اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای مقابله با کرونا را تشریح کرد. آزمایش‌های جدید در فرانسه هم متکی به آزمایش پی. سی. آر و نیز آنتی ژن خواهد بود.

موارد مثبت آزمایش‌ها در فرانسه ۱۱.۵ درصد کل موارد تست شده است. در شرایطی که از ابتدای شیوع همه‌گیری تاکنون تعداد مبتلایان در اروپا به بیش از ۱۴ میلیون نفر رسیده فرانسه با حدود ۲ میلیون مورد ابتلا بدترین وضعیت را در میان دیگر کشورهای اروپایی دارد. در این کشور تاکنون نزدیک به ۴۵ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.