کد خبر : 17450
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۵:۲۱
-

سرمربی تیم ملی گلف بانوان در گفتگوی اختصاصی با سورپرس:

علاقه‌مندی بانوان به ورزش گلف/ امکانات مناسب و زمین استاندارد نداریم

علاقه‌مندی بانوان به ورزش گلف/ امکانات مناسب و زمین استاندارد نداریم
نگار صیادی گفت: بودجه کافی از سوی وزارت ورزش به گلف اختصاص داده نمی‌شود و به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت که ما بتوانیم فاصله خود را با کشورهای مطرح دنیا کم بکنیم.

گروه ورزشی سورپرس: هشت سال است که مربی است و از سال ۹۴ تا کنون سرمربی تیم ملی گلف بانوان بزرگسال را عهده دار است، مشوق اصلی اش در این مسیر را همسرش می داند که خودش سالها قهرمان این رشته ورزشی است، نگار صیادی می‌گوید: خانم هایی که به گلف علاقه‌مند هستند زیادند و معتقد است در صورت مهیا شدن امکانات و شناسایی استعدادها می‌توانند برای کشور افتخارآفرینی کنند. صیادی سال ۹۸ را سال خوبی نمی‌داند و امیدوار است که سال جدید با عبور از کرونا مردم ایران و جامعه ورزش روزهای خوبی در انتظارشان باشد. پایگاه خبری سورپرس، به بهانه سال جدید گفتگویی با خانم نگار صیادی سرمربی تیم ملی گلف بانوان کشور انجام داده است که در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود؛

از سال ۱۳۸۴ گلف را شروع کردم

نگار صیادی هستم سر مربی تیم ملی گلف بانوان. از سال ۱۳۸۴ گلف را شروع کردم،  در ابتدا همسرم آقای حسن کریمیان مربی من بودند که خود او ۱۶ سال هست که قهرمان پی در پی گلف ایران هستند. قبل از ورود حرفه ای به عرصه گلف، حضور همسرم باعث شد که اخبار و اتفاقات مربوط به این رشته را رصد کنم و به آگاهی و اطلاعاتم اضافه بکنم. ضمن اینکه با کم و کیف گلف و قوانین آن  به خوبی آشنا شدم و همین باعث شد که روند رو به رشدی در این ورزش داشته باشم.

من چندین دوره عضو تیم ملی گلف بودم  و از سال ۱۳۹۰ مربیگری تیم جوانان را عهده‌دار شدم.  و از سال ۹۴ تا به امروز مربی‌گری تیم بزرگسالان را به عهده دارم. با توجه به علاقه ای که به  گلف داشتم خیلی سریع توانستم در این رشته پیشرفت لازم را داشته باشم. همسرم مشوقم بودند و تمرینات زیادی روزانه داشتم.  همچنین توانستم تمام دوره هایی که فدراسیون برگزار می کرد را بگذرانم.

گلف یک ورزش مردانه نیست

باید بگویم ورزش گلف یک ورزش مردانه نیست، در تمام دنیا بانوان هم خیلی توی این رشته موفقیت هایی را کسب کرده‌اند. در ایران هم علاقه مندان زیادی مشغول این ورزش هستند و ذهنیت مردم در مورد این ورزش مبنی برگران بودنش این طور نیست، که تنها این رشته شرایط خاصی دارد و باید برای آن هزینه پرداخت، چرا که هر ورزشی هزینه های خاص خودش را دارد و ورزش گلف شامل همین شرایط است. اگربازیکنی ست مخصوص این ورزش را  بخواهد، باید آن را تهیه کند، با این حال فدراسیون در دوره هایی که برگزار می‌کند. این هزینه ها را به حداقل می رساند.

سعی می‌کنم از علم روز جا نمانم

از زمانی که مربی شدم، تمام تمرکزم را صرف مربی گری کردم. با مطالعه و جستجو در سایت‌های مختلف و  مهم دنیا سعی می‌کنم که اطلاعات خودم را به روز نگه دارم. ورزش گلف یک ورزش نوپایی هست هنوز در بخش بانوان به مسابقات جهانی راه پیدا نکرده است. با این حال ما در بخش آقایان رنکینگ ۵۰ در دنیا و در آسیا ۲۲ هستیم. قدمت و حضور  بانوان در این رشته به نسبت آقایان خیلی کمتر است و طبعا احتیاج به تمرین و زمان بیشتری داریم.

فاصله ما با کشورهای پیشرفته در گلف زیاد است

کشورهای مطح دنیا در رشته گلف؛ آمریکا، انگلیس، اسکاتلند، فرانسه، استرالیا، ژاپن و چین هستند که مطرح و بسیار فعالند. و بدون تعارف فاصله زیادی با آنها داریم. در واقع  ما امکانات کافی نداریم، بودجه کافی از سوی وزارت ورزش به این رشته اختصاص داده نمی شود. و به همین راحتی نمی‌توان فاصله را با کشورهای سرآمد کم کرد. بنده در حال حاضر ۸ سال است که  مربی تیم ملی در رده‌های مختلف سنی هستم و در این مدت تمام هم و غم خود را برای ارتقای این رشته به کار بسته‌ام.

توجه ویژه به جوانترها در گلف

باشگاه هایی که در ایران فعال هستند. مسجد سلیمان، اهواز، لرستان و تهران که هر کدام در بخش آقایان و بانوان دارای لیگ هستند. مسابقات گلف هرساله در ۶ بخش آقایان و بانوان،  بانوان زیر ۱۸ سال، بالای ۱۸ سال،  سینیورها و استعداد یابی برگزار می‌شود. الان با توجه به سیاست فدراسیون تمرکز بر روی بازیکنان زیر ۱۸ سال هست و بخش استعدادیابی. که در این ورزش بتوانیم  ورزشکاران توانمندی پرورش بدهیم. درواقع می‌خواهیم با توجه به تکنیک های روز این ورزش را دنبال کنیم. در مسابقات اخیر پاکستان  در اسفند ۹۸ یکی از بازیکنان بالای ۱۸ سال ما در گروه b بدون احتساب هندی کپ توانست نفر اول این رقابت ها شود، و کاپ مقام اول را کسب کنیم‌ که بسیار حائز  اهمیت بود.

امکانات کافی و نبود زمین مناسب مشکل اساسی ماست

بزرگترین مشکل ما نبود زمین و و امکانات کافی در این رشته هست. ورزش گلف باید در زمین ۱۸ حفره، بصورت استاندارد برگزار شود ولی در ایران توی زمین هایی با ۱۳ حفره برگزار می‌شود و این خود یک معضل جدی است.

ما برای ارتقای این ورزش احتیاج به اردوهای برون مرزی متعدد داریم. چون در دنیا هیچ زمینی شبیه به زمین دیگر نیست. و به هر ترتیب هرچقدر یک بازیکن در زمینهای مختلف بازی کند و تجربه داشته باشد، می تواند توی بازی اش تاثیرگذار و مثمر ثمر باشد.  ما چون امکانات لازم را نداریم فعلا نمی توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.  هرساله آقایان در مسابقات آماتور آسیا شرکت می کنند ولی بانوان بیشتر در مسابقات اوپن حضور  پیدا می کنند. بانوان زیادی به این رشته علاقه دارند ولی کمبود امکانات از جمله ؛ نبود زمین ‌مناسب  و عدم وسایل آموزشی برای تمرین باعث شده که کمتر به این رشته گرایش پیدا کنند.

در واقع بانوان مشتاق یادگیری  ورزش گلف خیلی زیاد هستند، اگر امکانات بیشتر باشد طبعا تعداد افراد زیادتری به این ورزش گرایش پیدا می کنند و با تربیت و پرورش آنها  می توان برای کشور افتخار پآفرید.

کرونا نتوانسته ما را از ورزش جدا کند

با توجه به شیوع ویروس کرونا که بر روی تمامی ورزشها تاثیر گذاشته، به ویژه ورزش گلف که در خارج از خانه باید انجام شود و یک ورزش بیرونی است که در چمن مخصوص خودش باید کار کرد، که متاسفانه تاثیر خودش را گذاشته است، ولی من و همسرم به نوبه خودمان و برای اینکه خیلی از فضای ورزشی دور نباشیم ، حرکات ورزشی خاصی را در منزل انجام می‌دهیم.

نوروز امسال حال و هوای نوروزی نداشت!

امسال نوروز به نظرم حال و هوای نوروز و آغاز  بهار را نداشت، چون با نگرانی و ناراحتی و استرس شروع شد. و بخش های مختلف جامعه و مخصوصا بخش بهداشت و درمان ما با گسترش شیوع کرونا بسیار درگیر شد، که جا دارد اینجا از کادر پزشکی و پرستاران عزیز تشکر و قدردانی کنم و به همه این عزیزان خداقوت بگویم و امیدوارم که همیشه سلامت و تندرست باشند.

کتاب خواندن، آشپزی کردن و با خانواده بودن برنامه روزهای قرنطینه

در زمان قرطینه سعی می کنم بیشتر با خانواده و دختر و پسرم و همسرم وقتم را بگذرانم  به پازل و کتاب خیلی علاقه دارم. آشپزی می‌کنم، نرمش های لازم را انجام می‌دهم که خیلی از فضای ورزشی دور نشوم. گلف یک ورزش تمرکزی هست و با نام ورزش «تمرکز» شناخته می شود. داشتن اطلاعات کافی و شناخت بدن از نکات مهم  این رشته ورزشی‌ است.

۱۳۹۸ سال سختی بود/ پیشنهاد به بانوان

بدون شک سال ۱۳۹۸ سال بسیار سختی بود، که در همان آغاز  سال با سیل شروع شد و با کرونا به اتمام رسید و باید گفت خیلی سخت شروع شد و تا پایانش هم سخت و نفسگیر بود.

بدون شک، امید همیشه هست، نباید امید را از دست داد. بانوان عزیز با عزم بیشتر و بهتر به فعالیت های خودشان ادامه دهند. حتما ورزش را از زندگی شان حذف نکنند.

بانوان در نظر داشته باشند با توجه به اینکه  مسئولیت خانه و خانواده را به دوش دارند باید همیشه از روحیه سالم و بدن سالم برخودار باشند.

سخن پایانی

از همین جا از ریاست محترم فدراسیون آقای دکتر عزیزی و دبیر فدراسیون، آقای مهرداد جمشیدی سپاسگزاری می‌کنم که امکانات بانوان را همانند آقایان فراهم کردند و تمام تلاششان در جهت بهبود و پیشرفت این ورزش‌ بوده است و از وزارت ورزش خواهش می‌کنم که نگاه ویژه‌تری به ورزش گلف داشته باشند که این ورزش هم با توجه به استعدادهایی که داریم خودش را پیدا کند و در مجامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین از همسرم آقای حسن کریمیان تشکر می‌کنم که که در واقع هرچی دارم از او دارم.

و از شما سپاسگزارم که این وقت و فرصت را در اختیار من قرار دادید.

در پایان برای همه هموطنان عزیزم سالی خوب و خوش توام با سلامتی و موفقیت آرزو می‌کنم.

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.