کد خبر : 96363
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
-

وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد؛

عقب ماندگی‌ها در بخش گردشگری باید جبران شود

عقب ماندگی‌ها در بخش گردشگری باید جبران شود
عزت الله ضرغامی با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنایع دستی و گردشگری در کشور، گفت: عقب ماندگی‌ها در حوزه گردشگری باید جبران شود.

به گزارش سورپرس، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح امروز (شنبه) در محل نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.

«سیدعزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: برای جبران این عقب ماندگی، آسیب شناسی خوبی در وزارتخانه انجام شده است تا موانع موجود برداشته شود.

وی بیان کرد: در بازدید از یک غرفه نمایشگاه و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری، به این رسیدم که نمایشگاه ما از نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا چیزی کم ندارد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: ظرفیت‌های موجود در ایران از بسیاری کشور‌ها بالاتر است و اگر موانع پیش روی گردشگری برداشته شود، اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد.

شروع نهضت تفویض اختیار در وزارت میراث فرهنگی

ضرغامی افزود: تا پایان سال یک نشست بسیار مهم با عنوان نهضت تفویض اختیار در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: با این کار، اختیار ده‌ها مسؤولیت انباشته شده در وزارتخانه به استان‌ها واگذار خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: تا آخر سال ۱۴۰۰ «نهضت تفویض» آغاز و بسیاری از وظایف و اختیارات که در ستاد وزارتخانه باعث ایجاد موانع هستند، شناسایی و برداشته می‌شود.

وی عنوان کرد: در معاونت صنایع دستی در بخش تولید، مجوز برای تولید صنایع برداشته خواهد شد و با آیین نامه ای که تدوین می شود برای تولید صنایع دستی دیگر نیاز به مجوز نیست بلکه با سامانه ای که معرفی می‌شود این فرایند تسهیل گشته و تولیدکننده صرفا باید از طریق سامانه اعلام کند.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.