کد خبر : 134168
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
-

انتشار گزیده‌ای از ترانه‌های علیرضا طبایی؛

«عشق تو نمی‌میرد» پس از نیم قرن به بازار کتاب آمد

«عشق تو نمی‌میرد» پس از نیم قرن به بازار کتاب آمد
گزیده‌ای از ترانه‌های علیرضا طبایی با عنوان «عشق تو نمی‌میرد» منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس، به تازگی گزیده‌ای از ترانه‌های علیرضا طبایی؛ شاعر و ترانه‌سرای پیشکسوت با عنوان «عشق تو نمی‌میرد منتشر و در بازار کتاب عرضه شده است.

 

این کتاب دربرگیرنده ۲۴ ترانه از سروده‌های طبایی است که پیش از این توسط خوانندگان مطرح موسیقی پاپ ایرانی اجرا شده‌اند.

 

از جمله مشهورترین این ترانه‌ها که در سال‌های بعد، اجراهای متعددی از آنها عرضه شده است می‌توان به: «عشق تو نمی‌میرد»، «تنها با گل‌ها»، «طلسم آرزوها»، «نگاهم با نگاهت قصه‌ها دارد»، «مرد سرگردان»، «کوچه میعاد» و… اشاره کرد.

 

در مقدمه این کتاب به قلم علیرضا بهرامی – مدیر انتشارات آرادمان آمده است: علیرضا طبایی که از شاعران تاثیرگذار در سیر تکوینی غزل معاصر به شمار می‌رود، از سال ۱۳۴۸ به بعد به عرصه ترانه‌سرایی نیز وارد شد. ترانه یا تصنیف در آن سال‌ها وضع خوبی نداشت و به دور جانفرسای استفاده از کلمه‌های تکراری افتاده بود. شاعرانی چون پرویز وکیلی، نوذر پرنگ، علیرضا طبایی و محمدعلی بهمنی تلاش کردند که با ورود خود به این عرصه، فضا را تغییر دهند؛ که در نوع خود موفق هم بودند. اینان سبب شدند که ترانه، هم رنگ و بوی تازه به خود ببیند و هم از تکرار و ابتذال فاصله بگیرد. در این میان، طبایی همراه با کسان دیگری چون ایرج جنتی عطایی و شهیار قنبری تلاش کردند تا به ترانه یک روح تازه بدمند و تحول‌هایی هم در مضمون و هم در زبان و تصویر ترانه‌های آن روزگار پدید آورند. البته او بعد از چهار پنج سال، فعالیت در عرصه ترانه را متوقف کرد؛ چون فکر می‌کرد که کار ترانه‌سرایی به شعر و شاعری‌اش لطمه می زند…

 

 

«عشق تو نمی‌میرد» در ۵۸ صفحه با قیمت ۲۹۰۰۰ تومان از سوی انتشارات آرادمان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

 

علیرضا طبایی متولد ۱۳۲۳ در شیراز است. مجموعه‌ شعرهای «جوانه‌های پاییز»،«از نهایت شب»، «گزیده آثار کوتاه از شاعران معاصر»، «خورشید‌های آن‌ سوی دیوار»، «شاید گناه از عینک من باشد»، «مادرم؛ ایران»، «تندر؛ اما ناگهانی‌تر» و «تاک کهنسال و خوشه‌های صبح» از دیگر آثار منتشر شده اوست.

 

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.