کد خبر : 101858
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
-

عزم راسخ شورای شهر در تکمیل پروژه های مناسب سازی معابر برای معلولین

عزم راسخ شورای شهر در تکمیل پروژه های مناسب سازی معابر برای معلولین
عضو شورای اسلامی شهر یزد از برنامه های شورا برای مناسب سازی معابر شهر گفت: عزم شورا در تسریع و تکمیل پروژه های مناسب سازی معابر برای معلولین است.

به گزارش سورپرس، فخرالسادات خامسی هامانه، عضو شورای اسلامی شهر یزد در گفتگویی رسانه ای با برخی خبرنگاران اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۴۱۵ معلول در استان یزد اعم از معلولان جسمی – حرکتی، ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و روانی وجود دارند که این جامعه دارای مشکلات خاصی هم در مسائل روزمره زندگی و هم در مسائل شغلی هستند و لازم است متولیان امر در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

او افزود: یکی از مسائلی که در این زمینه با شهرداری و شورای شهر مرتبط است بحث مناسب سازی معابر و فضاهای شهری برای تسهیل تردد معلولان و دسترس پذیری شهر است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد در سال های اخیر به این مسئله توجه شده و اقداماتی صورت گرفته و یزد از اولین استان هایی است که مناسب سازی معابر را در دستور کار قرار داده و برای مدت سه سال به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر شناخته شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این توفیق منوط به تلاش مسئولان بوده و بخشی نیز به دلیل مسطح بودن شهر و نبودن  ناهمواری های زیاد در سطح شهر است.

خامسی گفت: مسلما اقدامات صورت گرفته بی نقص نبوده و امید است با همکاری جامعه هدف مشکلات موجود مرتفع گردد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که مناسب سازی معابر فقط مربوط به معلولان نیست و برای جانبازان، زنان باردار، کودکان و سالمندان نیز مفید است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد به همین منظور مناسب سازی معابر در دستور کار قرار گرفته و کمیته مناسب سازی در شورای شهر نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و طرح هایی نیز در دستور کار اجرا قرار دارد.

خامسی بیان کرد: ‌در نظر داریم که در سال ۱۴۰۱ مناسب سازی ها سرعت بیشتری گرفته و معلولان نیز به عنوان ناظران افتخاری بر پروژه ها نظارت داشته باشند و مسئولان و کارشناسان عمرانی نیز حضور داشته باشند.

عضو شورای شهر یزد اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ دو میلیارد و نیم برای تکمیل پروژه های دسترس پذیری لحاظ شده که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.