کد خبر : 136998
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
-

عروس و داماد‌ها برای اجاره آپارتمان نقلی چقدر باید هزینه کنند؟

عروس و داماد‌ها برای اجاره آپارتمان نقلی چقدر باید هزینه کنند؟
اجاره آپارتمان کوچک و تمیز برای عروس و داماد‌ها در مرکز تهران در حد ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون تومان پول پیش و معمولا ماهی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

به گزارش سورپرس؛ اجاره آپارتمان نقلی و کلید‌نخورده برای عروس و دامادی که دنبال اجاره‌نشینی در مرکز تهران هستند و می‌توانند در حد ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون تومان پول پیش جور کنند، معمولا ماهی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

در جنوب تهران که قیمت مسکن کمتر است، عروس و داماد‌ها می‌توانند با نصف این بودجه دنبال اجاره‌خانه باشند، اما در شمال تهران اعداد و ارقام پیشنهادی یک‌سری از صاحبخانه‌ها بابت پول پیش و رهن کامل، معادل بودجه مورد نیاز برای خرید خانه در محله‌های ارزانقیمت تهران است.

گران‌ترین محله تهران زعفرانیه است. قیمت مسکن در زعفرانیه براساس ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها به متری ۱۷۴ میلیون تومان رسیده و وقتی سراغ واحد‌های نوساز و کلیدنخورده می‌رویم با ارقام بیشتری روبرو می‌شویم. در همین محدوده از تهران مالک واحد ۴۸ متری آن را درحالی برای اجاره گذاشته که مستاجر نیازی به پرداخت اجاره ماهانه ندارد، اما همان اول کار باید ۸۳۰ میلیون تومان به‌عنوان پول پیش به‌حساب صاحبخانه واریز کند.

قابلیت تبدیل رهن و اجاره، اجازه می‌دهد مستاجر به‌جای ۸۳۰ میلیون، ۵۰۰ میلیون به‌اسم ودیعه پرداخت کند؛ درعوض رقم اجاره ماهانه به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. واحدی که درباره آن صحبت می‌کنیم کلید‌نخورده است و پارسال ساخته شده. از نظر امکانات هم باید به نداشتن پارکینگ در ساختمان اشاره کنیم. همان حوالی مالک یک واحد ۴۵ متری دیگر درحالی مستاجر را از پرداخت اجاره ماهانه معاف کرده که رقم ودیعه را ۹۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته است. در همان زعفرانیه واحد نوساز ۷۰ متری و کلیدنخورده‌ای وجود دارد که رقم پیشنهادی مالک بابت رهن کامل آن ۲.۵ میلیارد تومان اعلام شده؛ این عدد معادل ۳۶ متری آپارتمان مسکونی در تهران است.

نیاوران یکی دیگر از محله‌های گرانقیمت منطقه یک تهران است که آنجا با متوسط قیمت متری ۱۴۸ میلیون تومان سروکار داریم. در همان نیاوران واحد ۵۵ متری را به اسم آپارتمان مناسب عروس و داماد جزو آگهی‌ها گذاشتند و مالک رقم ودیعه و اجاره ماهانه را به‌ترتیب ۸۰۰ و ۱۵ میلیون تومان اعلام کرده است. این یکی علاوه بر آسانسور و انباری، پارکینگ هم دارد، اما برخلاف مورد قبلی قابلیت تبدیل رهن و اجاره دیده نمی‌شود. منطقه ۱۸ واقع در جنوب تهران در بازار مسکن پایتخت دقیقا نقطه مقابل محله‌هایی مثل زعفرانیه و نیاوران است.

متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ که ارزانقیمت‌ترین نقطه بازار مسکن تهران است، به‌شکل متوسط به متری ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و این عدد در محدوده یافت‌آباد جنوبی متری ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. در آن بخش از شهر عروس و داماد‌هایی که دنبال واحد‌های نقلی می‌گردند، باید حدود ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون به‌عنوان پول پیش جور کنند و ماهی یکی، دو میلیون هم بابت کرایه خانه کنار بگذارند.

آپارتمان ۶۰ متری و یکخوابه در محدوده یافت‌آباد درحالی اجاره داده می‌شود که ودیعه آن ۳۸۰ میلیون تومان است و علاوه‌بر آن مستاجر باید ماهی ۵۰۰ هزار تومان اجاره‌خانه بدهد. در منطقه ۱۷ و محله شاندیز آپارتمان ۶۰ متری دیگری را بین فایل‌های کلیدخورده پیدا می‌کنیم. رقم ودیعه و اجاره این یکی به‌ترتیب ۴۵۰ و یک میلیون تومان است و تحت عنوان واحد فول‌امکانات اجاره داده می‌شود.

این وسط یعنی در مرکز یا در شرق و غرب تهران اعداد و ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها و صاحبخانه‌ها چیزی بین منطقه یک و ۱۸ قرار می‌گیرد. یعنی وقتی از رقم متری ۱۷۴ میلیون تومان در زعفرانیه و ۲۵ میلیون تومان در یافت‌آباد جنوبی حرف می‌زنیم، این عدد در منطقه ۱۰ که محله‌هایی مثل انقلاب و خیابان آزادی در دل خودش جا داده، به حدود متری ۴۵ میلیون تومان رسیده و در همین محدوده از شهر عروس و داماد‌ها برای اجاره یک واحد نقلی و کلید‌نخورده باید چیزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون پول پیش بپردازند و هر ماه نزدیک ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان اجاره بدهند.

واحد ۵۲ متری در خیابان جمالزاده واقع در منطقه ۱۰ اجاره داده می‌شود. مالک چشم‌انتظاری مستاجری است که بتواند ۳۰۰ میلیون تومان برای پول پیش خرج کند و ماهی ۱۰ میلیون هم اجاره خانه بپردازد. در غرب و شرق تهران هم شرایط تقریبا برابر است و صاحبخانه‌ها با فرمول تقریبا یکسانی از مستاجران اجاره خانه دریافت می‌کنند. مثلا اجاره واحد ۶۵ متری و کلید‌نخورده در پاسداران طبق اطلاعاتی که مالک ارائه کرده، ماهی ۱۴ میلیون تومان آب می‌خورد و علاوه‌بر آن مستاجر باید ۴۵۰ میلیون تومان هم پول پیش بدهد. تقریبا واحدی مشابه همین فایلی که در پاسداران وجود دارد، در گیشا برای عروس و داماد‌ها اجاره داده می‌شود.

عروس و داماد‌ها برای اجاره آپارتمان نقلی چقدر باید هزینه کنند؟

انتهای پیام/ ۲۸۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.