کد خبر : 134968
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۸
-

با صدور بیانیه‌ای؛

عربستان هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را شدیدا محکوم کرد

عربستان هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را شدیدا محکوم کرد
وزارت خارجه عربستان سعودی، هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد و خواستار اتخاذ اقدامات لازم برای ممانعت از وقوع مجدد چنین اقدامات موهنی شد.

به گزارش سورپرس به نقل از آناتولی، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای، بی توجهی به اتخاذ اقدامات لازم برای ممانعت از تکرار هتک حرمت قرآن کریم و توهین به مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اخیراً یک گروه تندرو در دانمارک اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و سردادن شعارهای نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، کرده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: عربستان سعودی، با شدیدترین عبارات، این اقدامات را که باعث ایجاد خشونت و نفرت میان ادیان می‌شود، محکوم می‌کند. تکرار چنین اقداماتی که نقض آشکار قوانین و عرف‌های بین المللی است، احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان را خدشه دار می‌کند.

گفتنی است روز جمعه، بعد از سوئد این بار در دانمارک، اعضای یک گروه راستگرای افراطی دانمارکی (Danske Patrioter) پرچم عراق و قرآن کریم را آتش زدند.

این گروه راستگرای افراطی پیش از این، هتک حرمت به قرآن کریم و آتش زدن پرچم در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ را در کارنامه سیاه خود دارد.

عربستان هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را شدیدا محکوم کرد

پیشتر نیز به دنبال هتاکی به مقدسات مسلمانان در سوئد که با حمایت آشکار دولت این کشور با صدور مجوز رسمی در آتش زدن قرآن کریم صورت گرفت، وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان به شدت رفتارهای غیرمسئولانه مسئولان سوئدی در دادن مجوز رسمی به برخی افراط‌گراها برای آتش زدن و اهانت به قرآن کریم را محکوم می‌کند و این رفتارها را تحریک روشمند احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان می‌داند.

بر اساس این بیانیه، وزارت امور خارجه عربستان ضمن احضار کاردار سفارت سوئد در ریاض و تحویل یادداشت اعتراضی و درخواست از مقامات سوئدی برای اتخاذ گام‌های فوری به منظور توقف این اقدامات اهانت‌آمیز که در تضاد با همه آموزه‌های دینی و قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود، تاکید کرد: عربستان با این گونه اقدامات که باعث گسترش نفرت می‌شود، مخالف است.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.