کد خبر : 34314
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
-

عاشورایی دیگر شد…

عاشورایی دیگر شد…
باز شوری دیگر در خلق عالم افتاد و نوحه و عزایی دیگر از سر گرفته شد. دهم محرم الحرام رسید. ماهی که در آن خونریزی حرام بود، خون خدا ریخته شد.
گروه فرهنگی سورپرس– علی عبدالصمدی؛ قدسیان زانوی غم به آغوش گرفتند و آسمان هم خون گریست. عزای پاکترین مرد خدا، حسین؛ سالار شهیدان تاریخ و یاران با وفای آن حضرت است. باز شوری دیگر در خلق عالم افتاد و نوحه و عزایی دیگر از سر گرفته شد. دهم محرم الحرام رسید. ماهی که در آن خونریزی حرام بود، خون خدا ریخته شد. خون علی اکبر، علی اصغر، حسین و هفتاد و دو تن از یاران صدیق‌شان روی زمین دشت نینوا ریخته شد. عالم به عزای پسر شیرخدا و نواده‌ی رسول الله نشست. آنان که با مولای خود بیعت کرده بودند، بر سر پیمان نماندند و از ترس جان خود در خانه‌هایشان ماندند و ذوالجنان بی سوار ماند.

خون حسین لرزه بر اندام کاخ یزید و یزیدیان انداخت.خون ثارالله اثبات کرد هرگز نباید از احقاق حقوق حقه‌ی امت و ملت دست کشید. راه امام حسین علیه السلام تا ابد ابدیت ادامه خواهد داشت. راه او راهی نیست جز مبارزه با آنان که ظلم پیشه‌ی خود ساخته اند و از هر نوع فسادی دریغ نمی کنند. مکتب حسینی مکتب مبارزه با تبعیض است.

راه امام سوم مسلمانان و شیعیان جهان راه برقراری عدل و داد است. سیره‌ی سبط نبی اسلام سیره‌ی پدر بزرگوارش علی است. عدل و داد و ایمان و تقوا و وفای به عهد مهمترین خصیصه های سرور جوانان اهل بهشت است. وقتی اهل کوفه با حسین علیه السلام هم‌پیمان شد امام قیام کرد. کوفه با امام خود بدعهدی کرد ولی امام همچنان به عهد خود متعهد ماند و بابت پیمانی که  بسته بود تا پای جان ایستادند و با خون مقدس خود نهال وفای به عهد را آبیاری کرد.

در این محرم کرونایی که رعایت ضوابط بهداشتی خود نوعی جهاد در جنگ بیولوژیک به شمار می رود، رعایت پروتکل‌ها نوعی انجام وظیفه و فریضه است. فریضه‌ای همتراز با جهاد در میادین جنگی. تکایا و هیات‌ها و دست ها امسال با رعات اصول بهداشت عمومی می توانند به روح مقدس حسین علیه السلام ادای ارادت کنند. حضور در حسینیه های مجازی و استفاده از برنامه های مذهبی رادیو و تلویزیون و شرکت در پویشهایی که جهت کمک به خانواده های کم بضاعت از لحاظ مالی بهترین شیوه برای عزاداری و احیاء سیره ی ائمه ی هدی است.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.