کد خبر : 131132
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
-

معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت:

ظرفیت نیروگاه طرشت به ۱۰۰ مگاوات افزایش می یابد/ کاهش ۳۶۰۰۰ مترمکعبی مصرف آب نیروگاه

ظرفیت نیروگاه طرشت به ۱۰۰ مگاوات افزایش می یابد/ کاهش ۳۶۰۰۰ مترمکعبی مصرف آب نیروگاه
معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت از افزایش ظرفیت این نیروگاه به ۱۰۰ مگاوات تا پایان ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی سورپرس، امیرحسین حسن آهی در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت مدیریت ۲ نیروگاه طرشت و سیکل ترکیبی شیروان را بر عهده دارد.

 

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه طرشت ۴۲ مگاوات و ظرفیت نیروگاه شیروان ۱۴۳۴ مگاوات است و این دونیروگاه در مجموع ۱۴۷۶ مگاوات به شبکه برق کشور تزریق می کنند.

 

معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت با اشاره به برنامه تعمیرات این نیروگاه، گفت: یک برنامه ۱۰ روزه برای واحدهای بخار و برنامه ۲۰ روزه برای واحد گازی تدوین کردیم که توانستیم تعمیرات و بهینه سازی واحد گازی را در ۱۸ روز به انجام برسانیم.

 

حسن آهی در ادامه خاطرنشان کرد: ما تنها نیروگاه کشور هستیم که توان تولیدی خود را مستقیما روی شبکه فوق توزیع می ریزیم و این موضوع سبب شده که میزان تلفات پایین تر باشد.

 

وی تصریح کرد: به دلیل واقع شدن نیروگاه طرشت در داخل بافت شهری، تنها از سوخت گاز برای این نیروگاه استفاده می شود.

 

معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت افزود: از آنجاکه از این نیروگاه ۴ تا ۵ ماه از سال بهره برداری می شود، بنابراین قطعی گاز شامل حال آن نمی گردد.

 

حسن آهی، راندمان واحدهای بخار و گاز این نیروگاه را ۲۶ درصد عنوان کرد و گفت: از سال ۱۴۰۰ قراردادی منعقد شد و ۲ واحد بخار نیروگاه برای همیشه از مدار خارج شد. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ۶ واحد مولد پایه گازسوز با راندمان ۴۹ درصد و مصرف آب تقریبا صفر جایگزین واحدهای بخار خواهد شد که تا انتهای ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسند و ۵۸.۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاه اضافه می کنند.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار سورپرس در خصوص میزان مصرف آب در نیروگاه طرشت و اقدامات انجام شده برای کاهش آب مصرفی این نیروگاه، اظهار کرد: در گذشته از یک لاین آبفا برای تامین آب استفاده می کردیم که ۳۶۰۰۰ مترمکعب آب در ماه به ما تحویل می داد. با اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف آب در سال گذشته، میزان برداشت از لاین آبفا به صفر رسید و در حال حاضر از ۲ حلقه چاه که در اختیار داریم برای تامین آب مورد نیاز نیروگاه استفاده می کنیم.

 

معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت، خاطرنشان کرد: در نیروگاه طرشت به ازای هرمگاوات ساعت تولید برق، ۲.۶ مترمکعب آب مصرف می شود.

 

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.