کد خبر : 125456
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
-

طرح نهضت ملی مسکن و صندوق بازنشستگی

طرح نهضت ملی مسکن و صندوق بازنشستگی
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن: مقررشد صندوق بازنشستگی اراضی را که در اختیار دارد در اختیار این طرح قرار بدهد تا متقاضیانی که فاقد مسکن هستند را با معرفی صندوق بازنشستگی کشور صاحب خانه کنیم.
به گزارش سورپرس، رادیو اقتصاد در برنامه روزی نو با ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن مصاحبه ایی انجام داده است که به شرح ذیل می باشد.
سوال : خبر خوبی را داشتیم که از قول شما هم مطرح شده و قراردادی امضاء شده بین شما و صندوق بازنشستگی کشوری بفرمائید که قرار است که طی این قرار داد چه مقدار مسکن ساخته بشود و در چه استانهایی است و این پروژه چند ساله است و پیش بینی می کنید تا کی می توانید این پروژه را تکمیل کنید ؟
مالکی : خدمت شما عرض کنم که این تفاهم نامه یک تفاهم نامه ابتدایی است که در غالب طرح نهضت ملی مسکن بین ما و صندوق بازنشستگی مبادله شد در این تفاهم نامه چهارچوب کلی که به تفاهم رسید مقررشد صندوق بازنشستگی اراضی را که در اختیار دارد در اختیار این طرح قرار بدهد و ما از این اراضی استفاده کنیم و متقاضیان محترمی را که فاقد مسکن هستند که اون هم با معرفی صندوق بازنشستگی کشور انجام می شود را صاحب خانه کنیم بخش دیگری از این تفاهم نامه استفاده از اراضی خود سازمان ملی زمین و مسکن است جاهایی که ما زمین به میزان کافی داریم .
سوال : در چه استانهایی است ؟
مالکی : در همه استانها ما تفاهم و چارچوب مان کلی است برش استانی هنوز درنیامده قرار شد صندوق بازنشستگی یکی از بندهای تفاهم نامه همین است که برش استانی و متقاضیانش را به ما معرفی کند بعد از معرفی ما تامین زمین را چه از اراضی صندوق بازنشستگی چه از اراضی که متعلق به خودمان است را انجام می دهیم بخش بعدی این تفاهم کمکهای مالی است که به ساخت این واحدها صورت می گیرد بخشی را ما تقبل کردیم که از تسهیلات نهضت ملی مسکن و بانکهایی که در طرح نهضت ملی مسکن کمک می کنند را تسهیلات بدهیم بخشی را هم کمک به آورده متقاضیانی هستند که صندوق بازنشستگی کشوری معرفی می کند .
سوال : مشخص نشده که این آورده شون چقدر باید باشد ؟
مالکی : تسهیلات مسکن ما که مشخص است تسهیلات طرح نهضت ملی است که چهارچوب آن مشخص است اما با توجه به نوع ساخت با توجه به اون شهری که اون بازنشسته محترم قرار می گیرد متفاوت است بعضی جاها یک طبقه حیاط دار ساخته می شود خوب آورده متفاوت است بعضی جاها در طبقات با توجه به کمبود زمین در طبقات ساخته می شود آورده باز متفاوت است این عدد مشخصی نیست که من خدمت شما بگوییم اما خوب تا الان برای اولین بار این اتفاق افتاد که اختصاصات صندوق بازنشستگی اعلام آمادگی کند از اراضی خودش و از تسهیلات خودش برای طرح نهضت ملی کمک کند و این اتفاق بسیار خوبی است و امیدواریم که جلوتر می رویم و برش های استانی اش مشخص بشود ساخت و سازها شروع بشود و ایشالا تولید مسکن و تامین مسکن برای بازنشستگان اتفاق بیفتد .
سوال: آقای مالکی یک سئوال کوتاه میپرسم شما الان روی خط هستید و استفاده کنیم از این موقعیت خواهشاً خیلی کوتاه جواب بدهید الان قیمت هر متر مربع ساخت خانه برای همین طرح نهضت ملی به طور میانگین حالا برای ۱۴۰۱ چقدر است؟
مالکی: توضیح دادم خانه متفاوت است.
سوال: به طور متوسط در کل کشور میانگین؟
مالکی: قرارداد‌هایی که ما الان با تعدیل‌های مشخصی که ابلاغ کرده معاونت مسکن ساختمان وزارت خانه با ۴۷۰۰ قرار داد بسته می‌شود حالا باید تعدیل‌ها را حساب کرد تا یک متر ساخت مشخص بشود اجازه بدهید که ما این را اعلام نکنیم، چون هر جایی قیمت خاص خودش را دارد.
سوال: بله میانگین کشوری قطعاً که تهران گرانتر است تا مثلاً یک استانی در سمنان یا سیستان و بلوچستان؟
مالکی: بین ۷ تا ۹ تومان متری ساخت الان تمام می‌شود با شرطی که اون مصالح اساسی که استفاده می‌شود اون‌ها هم افزایش قیمت آنچنانی نداشته باشند مثل سیمان، مثل فولاد این‌ها آیتم‌هایی هستند که در تامین قیمت تعیین کننده هستند.
سوال: یعنی یک مسکن ۱۰۰ متری چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه ساختش است؟
مالکی: الان با شرایط فعلی بله.
سوال: در هر استانی هم متفاوت است؟
مالکی: بله متفاوت است.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.