کد خبر : 16314
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲:۲۹
-

طرح تعطیلی یک هفته‌ای بعد از شکست کرونا برد_برد است

طرح تعطیلی یک هفته‌ای بعد از شکست کرونا برد_برد است
دولت و مجلس نگران هزینه تصمیم تعطیلی بعد از شکست کرونا نباشند، چرا که باید هزینه شیوع بیشتر کرونا و ارزش و منافع افزایش نشاط اجتماعی و اعتماد و رضایت عمومی را هم در نظر بگیرند.

به گزارش سورپرس، بررسی فوری طرح و اعلام هرچه سریعتر یکهفته تعطیلی عمومی برای همه بخشهای دولتی و غیردولتی برای ابتدای_خرداد (و نه تیرماه و شروع فصل تابستان و سفرهای تابستانی)، همزمان با عید_سعید_فطر (منوط به شکست کرونا تا اردیبهشت) ضروریست و بر آن تاکید می‌شود.

دولت و مجلس نگران هزینه این تصمیم نباشند، هزینه شیوع بیشتر کرونا و ارزش و منافع افزایش نشاط_اجتماعی و اعتماد و رضایت عمومی را هم در نظر بگیرند.

پیشنهاد تعطیلی یک‌هفته‌ای_ابتدای_خرداد بعنوان عیدی_دولت و حاکمیت به مردم؛ جبران_همکاری_مردم برای پیشگیری از شیوع_کرونا با تحمل سختی ماندن در_خانه و مسافرت نرفتن است.

 نکته مهم و تذکر:

پیرو اعلام رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیات دولت مبنی بر امکان‌پذیر نبودن جابجایی تعطیلات نوروزی، این طرح نباید بعنوان جایگزین تعطیلات نوروز تلقی و تصویب شود، بلکه یک مساعدت ویژه از طرف دولت و حاکمیت به جامعه در ازای تحمل سختی چند هفته ماندن_در_خانه و مسافرت_نرفتن برای قطع زنجیره شیوع کروناست.

تعطیلات_نوروز بهترین فرصت برای ماندن_در_خانه برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا است. چاره‌ای جز ماندن_در_خانه و مسافرت_نرفتن در تعطیلات_نوروزی نداریم و درواقع این یک توفیق_اجباری برای پیشگیری موثر است وگرنه طبق پیش‌بینی‌ها و هشدارها، شاهد شیوع گسترده‌تر کرونا خواهیم بود.

در صورت تصویب و ابلاغ این طرح بعنوان مساعدت دولت و حاکمیت و در یک رابطه برد_برد منطقی و اعتمادساز (بجای تصمیمات صرفا محدود کننده و یکطرفه)، حال می‌توان سفرهای نوروزی و حتی سفرهای عادی را با قاطعیت تمام در خروجی تمامی شهرها منع کرد و #ماندن_در_خانه را نیز با جدیت بیشتر درخواست و حتی الزام کرد.

مردم آگاه و همیشه همراه ایران عزیز هم، حتما همراهی خواهند کرد.

فراموش نکنیم که نمی‌شود بدون مساعدت و جبران، فقط برای مردم محدودیت ایجاد کرد و امر و نهی کرد. مردم بعد از چندماه کار و خستگی، برای تجدید روحیه و نشاط، به مسافرت نیاز دارند، اما ملتی فهیم و منطقی هستند و می‌پذیرند که بخاطر بحران_کرونا، سفرشان را ۲ ماه به تاخیر بیندازند و دولت و حاکمیت هم متعهد به مساعدتهای قانونی خواهند بود.

تلنگر و بازخورد:

اما بازخوردی خطاب به دولت و مجلس:
این طرح، پیشنهاد خوبی است و باید زودتر تصمیم گیری و با تایید دولت اعلام رسمی شود.
امروز هم دیر است اما چاره ای نیست و لطفا تا دیر نشده، زودتر بررسی و تصویب کنید.

در پیشگیری خیلی ضعیف و کند هستیم.
کاش حداقل دو هفته قبل که وزارت بهداشت (کمیته یا ستاد ملی مقابله با کرونا) هشدار جدی داد و بر منع سفر تاکید شد و دانشگاهها، مدارس و حتی مجلس تعطیل شدند، این طرح با فوریت بررسی و تصویب و ابلاغ می‌شد تا برخی از هموطنان به سفرهای نوروزی زودهنگام نمی‌رفتند و کرونا در کل استانها اینقدر شیوع پیدا نمی‌کرد.

دیر شده اما با تاخیر، امروز هم این تصمیم مفید و لازمست.
فرصت را از دست ندهیم چون زود_دیر_می‌شود.

نوشدارو_بعداز_مرگ سهراب نشود.

دکتر جواد نوفرستی
مدیرعامل و عضو هیات مدیره انجمن جامعه ایمن کشور

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.