کد خبر : 143303
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
-

ضرورت شناسایی چالش‌ها و چابک‌سازی حوزه درمان

ضرورت شناسایی چالش‌ها و چابک‌سازی حوزه درمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت شناسایی چالش‌ها و چابک سازی فرایندها در حوزه درمان، گفت: ارتقای کیفی درمان با استفاده از داده‌ها و اطلاعات موجود قابلیت تحقق دارد.

به گزارش سورپرس؛ علیرضا زالی، در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به مراجعه گروه‌های مختلف به معاونت درمان بر ضرورت ارتباط مبتنی بر کرامت و احترام با مراجعان در ابعاد مختلف نظارتی و محیطی تاکید کرد.

وی، مدل اجرایی حوزه درمان در تهران را با سایر بخش‌های کشور متفاوت دانست و افزود: مدیران حوزه درمان دانشگاه باید ارتباط تنگاتنگ و سیستماتیک با حوزه درمان وزارت بهداشت داشته باشند.

زالی با اشاره به تعریف فرایندها در حوزه درمان، گفت: خوب است که به صورت مرتب در جهت ساده‌سازی و کاربرپسند بودن این فرایندها عمل شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی چالش‌ها و چابک سازی فرایندها در حوزه درمان، تصریح کرد: استراتژی دولت الکترونیک، کمترین ضرورت برای مراجعه افراد به ادارات است.

زالی بر تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک (حوزه‌های بهداشت، درمان و غذا و دارو) تاکید کرد و آن را باعث صرفه جویی در وقت و هزینه، الفت و تعامل بیشتر همکاران و اثربخشی بیشتر برشمرد.

وی در ادامه بر ضرورت طراحی یک فایل برای اعتباربخشی و نظارت همزمان بیمارستان‌ها توسط این تیم‌ها تاکید کرد.

زالی با تاکید بر ضرورت حمایت از کادر درمان به ویژه پرستاران، به مکاتبات فراسازمانی دانشگاه با بخش‌های مختلف در راستای حمایت از کادر پرستاری اشاره کرد.

وی، راه اندازی مرکز بازسازی و احیای تجهیزات را از مبانی خلق درآمد عنوان کرد و گفت: این امر نیز در راستای اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای جامعه صورت گرفته است.

زالی با اشاره به انبارگردانی آخر سال، یادآور شد: با استفاده از HIM می‌توانیم یک انبار مجازی ایجاد کنیم و از آخرین وضعیت تجهیزات پزشکی دانشگاه مطلع شویم تا از تجهیزات موجود به نحو احسن استفاده شود.

وی همچنین بر به روز بودن آمار تجهیزات پزشکی مراکز درمانی دانشگاه تاکید کرد.

بررسی نیازهای تجهیزاتی، انبار مجازی، به روزرسانی تجهیزات و نصب دستگاه‌های های‌تک در بیمارستان‌ها از دیگر سخنان زالی بود.

وی در ادامه به درخشش دانشگاه در نمایشگاه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: حوزه درمان و بین الملل بسیار استوار در کار وارد شدند و امیدواریم شاهد تحولات خوبی در این راستا باشیم.

زالی بر ضرورت ارائه پیشنهادهایی از سوی معاونت‌های مختلف برای خلق درآمد تاکید کرد و گفت: ضروری است معاونت‌ها از دیدگاه هزینه‌ای به درآمدزایی برسند و مکانیسم‌های درآمدزایی را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.