کد خبر : 65051
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
-

ضرورت تسریع در واکسیناسیون علیه کووید ۱۹/ کشندگی بالا در افراد مسن

ضرورت تسریع در واکسیناسیون علیه کووید ۱۹/ کشندگی بالا در افراد مسن
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون کادر درمان و افراد مسن علیه کووید ۱۹ به منظور پیشگیری از شدت بیماری در کشور تاکید کرد.

به گزارش سورپرس؛ مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که سال ۱۴۰۰ را با افزایش تعداد موارد تشخیص داده شده بیماری کووید ۱۹ شروع کردیم، گفت؛ دو عامل در این افزایش نقش چشمگیری داشتند.

وی افزود: ایده ایجاد ایمنی جمعی در اثر ابتلای جمع زیادی از جامعه که به رغم هشدارهای متعدد دانشمندان داخلی و خارجی، متأسفانه هنوز هم در بین برخی از مسئولین و صاحب نظران طرفدار دارد و دوم، فرصت سوزی در تهیه واکسن مؤثر برای ایمن سازی جمعیت مسن و کادر بهداشتی درمانی است.

یونسیان ادامه داد: مطابق مستندات متعدد بین المللی و ملی، کشندگی بیماری کووید ۱۹ با سن به شدت افزایش یافته و به عنوان مثال کشندگی بیماری در افراد مسن‌تر از ۸۰ سال حدود ۱۰۰۰ برابر کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: از طرف دیگر بر اساس هرم سنی جامعه (گزارش مرکز آمار کشور) تنها حدود ۱ میلیون نفر از مردم کشور (کمی بیش از یک درصد) در این رده سنی هستند و جمعیت بالای ۷۰ سال کشور نیز کمی بیش از ۳ میلیون نفر است. با اضافه کردن کادر بهداشتی درمانی و سایر اقشار با اولویت بالا به این جمعیت، نهایتاً به عدد کمتر از ۵ میلیون نفر خواهیم رسید.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: معنای این محاسبات این است که چنانچه ۱۰ میلیون دوز واکسن از هر نوعی تهیه و این افراد واکسینه می‌شدند، بخش اعظم بستری و مرگ پیشگیری می‌شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت و سایر نهادهای حاکمیتی هنوز اهمیت دسترسی هرچه سریع‌تر به واکسن، از هر نوعی و به هر طریقی، در کنترل پاندمی کووید ۱۹ را جدی نگرفته‌اند. حداقل این باور در قاطبه جامعه ایجاد نشده تا مردم بتوانند به دولت و توصیه‌های آن اعتماد داشته و از دستورالعمل‌ها تبعیت کنند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.