کد خبر : 59062
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
-

ضرورت تامین هزینه‌های نسخه پیچی آنلاین داروخانه‌ها

ضرورت تامین هزینه‌های نسخه پیچی آنلاین داروخانه‌ها
دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: جبران هزینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری داروخانه‌ها برای حذف دفترچه‌های درمانی و آنلاین شدن نسخه‌ها ضروری است.

به گزارش سورپرس؛ جلیل سعیدلو در خصوص حذف دفترچه‌های درمانی و نسخه نویسی الکترونیک اظهار داشت: داروسازان از بحث نسخه الکترونیک استقبال می‌کنند و آن را گامی بلند در مسیر توسعه سلامت جامعه و بهینه سازی هزینه‌ها می‌دانند.

به گقته سعیدلو، نسخه الکترونیک سبب نظم اقتصادی در حوزه سلامت و درمان می‌شود. همچنین موجب می‌شود که پایش هزینه‌ها در نظام سلامت و درمان آسان‌تر شود. همچنین تحقق نسخه الکترونیک کمک مؤثری در کاهش هزینه‌های سازمان‌های بیمه گر کرده و موجب صرفه جویی کلانی می‌شود.

وی ادامه داد: نکته اینجا است که این پروژه ملی به موازات اینکه موجب صرفه جویی قابل توجهی در پرداخت‌ها و اقتصاد بیمه‌ها می‌کند ولی هزینه‌هایی ایجاد می‌کند که از محل این صرفه جویی ها باید پرداخت شود و خوشبختانه این موضوع در قانون بودجه دیده شده است.

وی افزود: بهرحال اگر سازمان‌های بیمه گر نتوانند پزشکان را برای الکترونیکی کردن نسخه‌های خودشان مجاب کنند و قرار باشد این کار را به داروخانه‌ها محول کنند، یک سری فرآیند جدید به فرآیند نسخه پیچی اضافه می‌شود که بدون تدارک کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در داروخانه، موجب کاهش سرعت نسخه پیچی، ازدحام جمعیت در داروخانه و نارضایتی مردم می‌شود.

سعیدلو تاکید کرد: برای اجرای درست و منطقی و مطابق واقع باید یک سری هزینه‌ها در داروخانه شود تا داروسازان بتوانند فرآیند نسخه پیچی را انجام دهند و طبیعتاً محل تأمین این هزینه‌ها باید مشخص باشد والا راه به جایی نخواهیم برد.

وی اضافه کرد: داروسازان و موسسین داروخانه‌ها برای اینکه سرعت عمل ایجاد شود، نیاز به سرمایه گذاری جدید دارند. باید نیروی انسانی مناسب داشته باشند و امکاناتی را تدارک ببیند تا توقف و ازدحام جمعیت خصوصاً در این شرایط کرونایی به حداقل کاهش پیدا کند

سعیدلو تصریح کرد: صحبت ما این است که این هزینه‌ها باید از سوی سازمان‌های بیمه گر تأمین شود تا این پروژه ملی بر اساس هدفگذاری ها به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.