کد خبر : 115413
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
-

ضرغامی: مشکلات ایرلاین‌ها در دولت بررسی می‌شود

ضرغامی: مشکلات ایرلاین‌ها در دولت بررسی می‌شود
 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مشکلات ایرلاین ها و مسایل پروازی از مباحث جدی است که به عنوان مانعی بزرگی در حوزه گردشگری در دولت مطرح و بررسی می شود.

به گزارش سورپرس، عزت الله ضرغامی روز سه شنبه در بدو ورود به بجنورد مرکز خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نبود پرواز و ایرلاین مانع بزرگی در توسعه گردشگری کشور محسوب می شود و این مشکل در دولت و مراکز تصمیم دیگر بررسی می شود.

وی تصریح کرد: امسال ۴۰۰ هزار زائر متقاضی پرواز با با هواپیما به کشور عراق بودند که خطوط پروازی کشور تنها ۱۰۰ هزار نفر را پوشش داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برای پوشش این تعداد از زوار بسیاری از پروازهای کشور لغو و در اختیار زائران اربعین قرار داده شد.

وی با بیان این که به زائران اربعین باید بهترین سرویس ارائه شود افزود: با لغو پروازهای دیگر هم اکنون گردشگران داخلی و خارجی با کمبود اتوبوس و پرواز مواجهند و باید این مشکلات بهتر مدیریت شود.

ضرغامی ادامه داد: پرواز به اربعین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در اولویت قرار دارد، ولی باید طوری مدیریت شود که عدالت پروازی در سراسر کشور رعایت شود.

وی عنوان کرد: خود شهر بجنورد با مشکل پرواز مواجه است و برای توسعه این خطه باید پروازها به صورت پایدار و روزانه برقرار شود.

ضرغامی: مشکلات ایرلاین‌ها در دولت بررسی می‌شود

 

معرفی ظرفیت های گردشگری خراسان شمالی

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: استان خراسان شمالی ظرفیت های گردشگری بی نظیری دارد که معرفی آن باید در دستور کار مسوولان استانی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی با توجه به قرار گرفتن در مسیر زیارتی مشهد مقدس محل مناسبی برای توقف ۱۵ میلیون گردشگری است این در حالی است که ظرفیت های این استان به ویژه در حوزه گردشگری آن طور باید و شاید معرفی نشده است.

ضرغامی یادآور شد: این استان ظرفیت های ویژه ای در حوزه صنایع دستی دارد که باید رونق یابد و به گردشگران معرفی شود.

بازدید از شهر تاریخی بلقیس اسفراین، مجتمع گردشگری طلای سفید، مجموعه تاریخی مفخم، پروژه هماگ، پروژه راه ابریشم در بجنورد و بازدید از تپه نادری و کلنگ زنی مجتمع گردشگری اسب دوانی یزدان پناه در شیروان از برنامه های سفر یکروزه وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خراسان شمالی است.

۷۴۵ اثر از استان خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که این تعداد آثار شامل ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی و ۱۴۱ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.