کد خبر : 115947
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
-

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد:

صدور مجوز احداث ۴٠٠٠ مگاوات نیروگاه خورشیدی در شورای اقتصاد/ مجوز احداث ۲٠٠٠ مگاوات نیروگاه بادی صادر می‌شود

صدور مجوز احداث ۴٠٠٠ مگاوات نیروگاه خورشیدی در شورای اقتصاد/ مجوز احداث ۲٠٠٠ مگاوات نیروگاه بادی صادر می‌شود
رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر از صدور مجوز احداث ٤٠٠٠ مگاوات نیروگاه خورشیدی در شورای اقتصاد خبر داد و گفت: مجوز احداث ۲٠٠٠ مگاوات نیروگاه بادی هم بزودی صادر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، محمود کمانی در نشست خبری بعدازظهر امروز که در حاشیه برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه احداث ۵٠٠ مگاوات نیروگاه را در دستور کار داشتیم، ١٢٠ مگاوات به انتها رسید و امیدواریم ظرف سه ماه آینده ۵٠٠ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار شود.

وی افزود: اینگونه نیست که پروژه ها متوقف شده باشند، اما با توجه به اینکه تعهد کار بر عهده بخش خصوصی است اجرای کار بنا به دلایلی با تاخیر مواجه شده است.

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با بیان اینکه از طرف دیگر تولید پنل در داخل به میزان کافی صورت نمی گیرد و مشکلاتی همچون کرونا واردات از چین را بامشکلاتی مواجه کرده، ادامه داد: مسایل و چالش های تامین کالا نیز اجرای کار را دچار وقفه کرد.

وی با اشاره به برنامه تولید ۲۰ هزار مگاوات برق از نیروگاه تجدیدپذیر در دو پروژه ۱۰ هزار  مگاواتی نیروگاه جدید و ۱۰ هزار مگاوات ازمسیر بهینه سازی، گفت:  برای این اهداف مباحث علمی و فناوری اهمیت دارد. در حوزه انرژی تجدیدپذیر پتانسیل احداث ۱۰۰ هزارمگاوات نیروگاه خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی در کشور وجود دارد و همچنین از ظرفیت نیروگاه‌های زیست توده و زمین گرمایی هم استفاده می‌کنیم.

رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر با بیان اینکه استفاده از انرژی تجدیدپذیر روز به روز در دنیا در حال افزایش است، گفت: طی ۱۵سال گذشته تنها ۲۰ درصد ظرفیت ایجاد شده سالانه از انرژی های تجدیدپذیر بود اما طی ۲ سال گذشته این عدد به ۷۰ درصد رسیده است.

کمانی با بیان اینکه در کشور ما علیرغم وجود سوخت فسیلی ظرفیت احداث نیروگاه با سوخت فسیلی محدود است و باید به سمت افزایش راندمان در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و در کنار آن تجدیدپذیرها برویم، گفت: برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه را در چند مرحله دردستور کار داریم که برای احداث ۴٠٠٠ مگاوات نیروگاه خورشیدی در انتهای سال گذشته از شورای اقتصاد مجوز گرفتیم، لذا با شناسایی ساختگاه ها مناقصه برگزار شد که حدود ۱۴۳۴ مگاوات برای ساختگاه موجود در مرحله عقد قرارداد هستیم و ۲۶۰۰ مگاوات هم به مناقصه می رود.

معاون وزیر نیرو افزود: برای احداث ۲٠٠٠ مگاوات نیروگاه بادی هم به توافق رسیده‌ایم که این رقم بزودی در شورای اقتصاد مصوب می‌شود.

انتهای پیام/ ۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.