کد خبر : 143037
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
-

صدای گزارشگر فوتبالی که می‌خواهید ببینید را خودتان انتخاب کنید!

صدای گزارشگر فوتبالی که می‌خواهید ببینید را خودتان انتخاب کنید!
سیدرضی، رئیس مرکز تولید و فنی سیما درباره اقدام جدید این مرکز به منظور بهره مندی همه مخاطبان از برنامه‌های تلویزیون از اجرایی شدن قابلیت جدید انتخاب صدای گزارشگر مسابقات ورزشی در شبکه‌های سه و ورزش خبرداد.

به گزارش سورپرس، یکی از مهمترین دغدغه‌های مرکز تولید و فنی معاونت سیما ارتقای فُرم برنامه‌ها در شبکه‌های تلویزیونی است. افزایشِ کیفیت صدا و تصویر شبکه‌ها از ماموریت‌های مرکز تولید و فنی معاونت سیماست که کارشناسی و ارزیابی این ماموریت به مدیریت کارشناسی و ارزیابی این مرکز محول شده است.

سیدرضی، رئیس مرکز تولید و فنی سیما درباره اقدام جدید این مرکز به منظور بهره مندی همه مخاطبان از برنامه‌های تلویزیون گفت: از آن‌جایی که بهره‌مندی از برنامه‌های تلویزیون سهم همه هموطنان عزیز است، بر آن شدیم تا با فراهم کردن بستر لازم، امکان استفاده از برنامه‌های تلویزیون برای روشندلانِ عزیز کشورمان مهیا شود.

صدای گزارشگر فوتبالی که می‌خواهید ببینید را خودتان انتخاب کنید !

وی با اشاره به انجام مطالعات اولیه و طراحی‌های لازم خاطرنشان کرد: اقدامات اساسی برای ارسال دو صدای مجزا، به نودال و پخش زمینی و ماهواره نیز صورت گرفت. هر فیلم از یک صدای اصلی بهره‌مند است و ما با ایجاد یک کانالِ صدای مستقل، صدای دوم را فعال کردیم. در صدای دوم علاوه بر صدای اصلی فیلم، صدایی اضافه می‌شود که توضیحاتی درباره فیلم ارائه و فضا و موقعیت را برای فرد روشندل تشریح می‌کند و این نخستین بار است در شبکه‌های سیما، لاین مستقل صدا برای شرح صحنه فیلم جهت استفاده روشندلان به کار گرفته می‌شود و صدا (صدای اصلی و صدای توضیحی) با دو باند به صورت استریو قابل دریافت است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.