کد خبر : 144403
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
-

چالش‌های سرخپوشان پس از خبر تلخ

شوک بدموقع بیرانوند به پرسپولیس!

شوک بدموقع بیرانوند به پرسپولیس!
علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ فعلا نمی‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود.

به گزارش سورپرس به نقل از خبرآنلاین، مصدومیت علیرضا بیرانوند در روزهای اخیر نگرانی هواداران پرسپولیس را به‌دنبال داشته و به نظر می‌رسد دروازه‌بان ملی‌پوش سرخ‌ها در چند بازی آینده نتواند به میدان برود. پس از بازگشت از اردوی تیم ملی مشخص شد که بیرانوند دچار مصدومیت است و انتشار تصویر دست گچ‌گرفته او، نشان داد که این مصدومیت کمی جدی است. مصدومیت بیرانوند کشیدگی مچ بوده و گفته می‌شود او ۳ هفته نمی‌تواند درون دروازه پرسپولیس به میدان برود. این یعنی بیرانوند احتمالا دیدارهای پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی، صنعت‌نفت آبادان و آلومینیوم اراک (جام حذفی) را از دست خواهد داد و از دیدار حساس با سپاهان، می‌تواند دوباره به میدان برود.

جدال فدراسیون فوتبال و پرسپولیس پس از مصدومیت بیرو

سوال بزرگی که پس از مصدومیت بیرانوند به وجود آمد این بود که آیا او در اردوی تیم ملی دچار این مصدومیت شده یا این اتفاق در تمرینات پرسپولیس رخ داده است؟ این موضوع حتی باعث شد فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس هم در خصوص زمان مصدومیت بیرانوند بیانیه صادر کنند. ابتدا علیرضا حقیقت، پزشک باشگاه پرسپولیس در گفتگو با سایت رسمی این باشگاه درباره وضعیت بیرانوند گفت: «علیرضا بیرانوند در جریان اردوی اخیر تیم ملی دچار آسیب در ناحیه مچ دست شد. با توجه به تشخیص پزشکی، پس از آن در جریان اردوی تیم ملی، تحت بررسی پاراکلینیکی قرار گرفت. وی در بازگشت به تمرینات پرسپولیس همچنان به جهت احساس درد در ناحیه مچ دست ابراز ناراحتی داشت که به همین جهت برای تصویربرداری مجدد اعزام شد.»

صحبت‌های پزشک پرسپولیس اما باعث شد فدراسیون فوتبال با انتشار یک بیانیه و تصویر حضور بیرانوند در تمرینات تیم ملی پیش از بازی برگشت با ترکمنستان، پاسخ سرخپوشان را بدهد: «هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی جدیدی برای علیرضا بیرانوند در اردوی اخیر تیم ملی رخ نداده است و با توجه آسیب مزمن و قدیمی مچ دست او، اقدامات تشخیصی و درمانی لازم جهت مدیریت مجدد آسیب مزمن در اردو همزمان با انجام تمرینات صورت پذیرفت.»

شوک بدموقع بیرانوند به پرسپولیس!

خلاء دروازه‌بان دوم باتجربه در پرسپولیس

پس از مشخص شدن وضعیت بیرانوند، دوباره بحث در خصوص جانشین او در ترکیب پرسپولیس آغاز شده است. پرسپولیس ابتدای فصل با جدایی احمد گوهری، به‌دنبال جذب یک دروازه‌بان دوم زیر ۲۳ سال بود ولی این اتفاق رخ نداد تا امیررضا رفیعی، دروازه‌بان جوان سرخپوشان به عنوان ذخیره بیرانوند در لیست قرار بگیرد. در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی هم صحبت‌هایی درباره خرید دروازه‌بان به گوش رسید ولی پرسپولیس علی‌رغم مذاکره با چند گزینه، باز هم قید خرید در قفس توری را زد.

محرومیت بیرانوند مقابل ذوب‌آهن باعث شد رفیعی نخستین بازی لیگ برتری خود را هم انجام دهد و با عملکردی قابل قبول و ثبت یک کلین‌شیت تا حدی خیال سرخپوشان راحت شود. البته پرسپولیسی‌ها تصور نمی‌کردند که در ادامه فصل باز هم فرصت به رفیعی برسد ولی با مصدومیت بیرانوند، دوباره این دروازه‌بان جوان شانس بازی پیدا کرده است.

پرسپولیس در حال حاضر یک جای خالی در لیست بزرگسالان خود دارد و اگر مصدومیت بیرانوند طولانی شود، شاید این باشگاه به خرید دروازه‌بان هم فکر کند ولی در آن صورت بحث جذب مهاجم خارجی قطعا منتفی خواهد شد.

شوک بدموقع بیرانوند به پرسپولیس!

آمار مثبت پرسپولیس بدون بیرانوند

بیرانوند ابتدای لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست و تاکنون در ۲ مقطع عضو این تیم بوده است. او بین لیگ‌های شانزدهم تا نوزدهم دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس بود و سپس لیگ بیست‌ویکم به این تیم برگشت. دروازه‌بان ملی‌پوش سرخ‌ها در سال‌های اخیر کمتر دچار مصدومیت و محرومیت شده و بازی‌های کمی را از دست داده است. بیرانوند در پرسپولیس تنها ۲۵ بازی را از دست داده که بیشتر آن‌ها به دلیل مسائلی چون محرومیت، مصدومیت یا استراحت بوده و تنها در زمان گابریل کالدرون به دلیل مسائل فنی نیمکت‌نشین شده است.

در ۲۵ دیداری که بیرانوند از دست داده، ۲۳ بار بوژیدار رادوشویچ درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته و احمد گوهری و امیررضا رفیعی هم هرکدام یک بار فرصت بازی پیدا کرده‌اند. پرسپولیس در این بازی‌ها ۱۹ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست داشته و آمار ۱۴ کلین‌شیت و ۱۳ گل خورده را به ثبت رسانده است. این آمار نشان‌دهنده آن است که پرسپولیس در غیاب بیرانوند هرگز با چالش جدی مواجه نشده و توانسته بدون دروازه‌بان شماره یک خود هم نتایج خوبی کسب کند. از طرفی با مصدومیت بیرانوند، حالا رفیعی ۲۱ ساله فرصت خوبی دارد تا شایستگی‌هایش را ثابت کند و با عملکردش باعث شود مدیران این تیم برای فصل بعد هم قید خرید دروازه‌بان ذخیره را بزنند.

شوک بدموقع بیرانوند به پرسپولیس!

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.