کد خبر : 119135
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
-

وزیر نیرو در مراسم نکوداشت شهید معصومی:

شهید معصومی نماد تعهد و تخصص در صنعت برق است/ پیشرفت ایران، علت دشمنی آمریکاست

شهید معصومی نماد تعهد و تخصص در صنعت برق است/ پیشرفت ایران، علت دشمنی آمریکاست
وزیر نیرو، شهید معصومی را نماد تعهد و تخصص در خدمت رسانی به مردم بویژه در صنعت برق دانست و با اشاره به سوابق دیرینه دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران گفت: علت تداوم دشمنی‌های آمریکا پیشرفت ایران است.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان عصر روز شنبه در مراسم نکوداشت یاد و خاطره شهید دکتر سیدفرید معصومی که عصر امروز با حضور خانواده شهید گرانقدر در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار کرد: اگر ساعت‌ها در وصف این شهید بزرگوار سخن گفته و کتاب‌ها نگاشته شود، قادر نیستیم حق این شهید گرانقدر را ادا کنیم.
وزیر نیرو تصریح کرد: ما همواره برای جمع تعهد و تخصص به دنبال مصادیقی می‌گردیم و به جرات می‌توانیم شهید معصومی را الگوی تعهد و تخصص بنامیم.
وی تاکید کرد: شهید معصومی در مکتب اهل بیت‌علیه السلام زاده شد و از این مکتب درس اخلاق و مکتب را به خوبی آموخت. شهیدی که حافظ قرآن و خادم اهل بیت علیه السلام است و نماز اول وقت برای او مهمترین برنامه شبانه روز شمرده می‌شد.
وی با اشاره به خدماتی که شهید معصومی در صنعت برق از خود بر جای گذاشت، گفت: هنگامی که می‌گوئیم تعهد، موضوعات مکتب برای ما مهم است، اما ببینیم با تعهدی که ایشان به کار خود داشتند، چه خدماتی را برای کشور و مردم به یادگار نهادند.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: روز اول فروردین سال ۱۴۰۱ ساعت ۸ صبح در قشم در نیروگاه جلسه‌ای داشتیم و ایشان در آن جلسه حاضر بودند تا بتوانند خدمتی به کشور داشته و گامی برای رفاه مردم بردارند.
وزیر نیرو ادامه داد: پیش از شهادت ایشان نیز جلسه‌ای داشتیم و ایشان با جوش و خروش مسائلی را مطرح می‌کردند که حاکی از تعهد ایشان به کارشان بود.
محرابیان تاکید کرد: این شهید می‌تواند برای ما و صنعت برق الگو قرار گیرد و چنین تلاش و تکاپویی می‌تواند مشکلات ما را در صنعت برق حل کند.
وی خاطرنشان کرد: به خود می‌بالیم که در اوایل انقلاب شهید عباسپور را داشتیم، در دفاع مقدس شهدای صنعت برق و هم اکنون شهید والامقام دکتر معصومی را در جمع خود داشته‌ایم.
محرابیان با اشاره به توطئه‌های بی‌شمار استکبار جهانی در رویدادهایی چون کودتای طبس، جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی یادآور شد: رئیس جمهور اسبق آمریکا از این تحریم‌ها تحت عنوان تحریم‌های فلج کننده یاد کردند، اما روز به روز به در بسته خوردند.
وزیر نیرو افزود: آمریکایی‌ها ۱۱ سپتامبر را ساخته و پرداخته و آن را بهانه حملات گسترده به خاورمیانه قرار دادند، بهار عربی ایجاد کردند، اما موفقیت آنها در خاورمیانه، آمریکا، لبنان و سوریه چقدر است؟
محرابیان گفت: اندیشکده واشنگتن در خردادماه ۱۴۰۱ سندی صادر و اعلام کرد باید در ایران جوخه‌های وحشت و ترور را راه‌اندازی کرد، ولی آمریکا باز هم در تحقق امیال خود شکست خورده است.
وزیر نیرو تصریح کرد: علت دشمنی آمریکایی‌ها پیشرفت ملت ایران است و این بیانیه‌ها نباید ما را گمراه کند، اینها نقشه است تا ما را از مسیر پیشرفت بازدارد.
محرابیان افزود: باید مراقب باشیم و لحظه‌ای از مسیر رشد و پیشرفت کشورمان ایران غافل نمانیم؛ باید تعهد داشته و خدمت خود را به حد اعلا برسانیم.
وزیر نیرو در پایان این مراسم با اعطای لوح تقدیر به خانواده شهید معصومی، از خدمات ارزنده و مقام والای این شهید قدردانی کرد.
انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.