کد خبر : 137173
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۱۴
-

شهرسازی و افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در پایتخت به تحول نیاز دارد

شهرسازی و افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در پایتخت به تحول نیاز دارد
دبیر کارگروه افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در برابر زلزله گفت: تحولی جدی در حوزه شهرسازی و افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در برابر زلزله در پایتخت نیاز دارد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس به نقل از ایرنا، ‌ امیرکیوان صالحی روز چهارشنبه در نشست جامع بررسی راهکارهای افزایش تاب‌آوری شهر تهران با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و نخبگان مهندسی زلزله در محل شورای شهر پایتخت، اظهارداشت: افزایش تاب‌آوری به مفهوم افزایش سطوح آمادگی، هماهنگی، پایداری و در نهایت بازیابی سریع پس از ایجاد خرابی‌ها است.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست، ارائه راهکارهایی در حوزه‌های مختلف درباره ارتقای وضعیت سازه‌ها و افزایش تاب‌آوری پایتخت هنگام وقوع زلزله است.

این استاد دانشگاه گفت: تاکنون تحقیقات و پژوهش‌های زیادی درباره این مساله در سازمان‌های مختلف انجام شده است و یکی از وظایف کارگروه افزایش تاب‌آوری تهران در برابر زلزله تجمیع و بررسی این مطالب و تهیه برنامه‌ جامع برای اجرای طرح‌هایی است که تاکنون عملی نشده است.

وی ادامه داد: راهکارهای ارائه شده مدیران و اساتید، امروز در حوزه مدیریت شهری و در حوزه علمی در این نشست جمع‌بندی شد و در تنظیم برنامه جامع افزایش تاب‌آوری شهر تهران در برابر زلزله مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

صالحی یادآور شد: کارگروه افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در برابر زلزله از سال گذشته در مجموعه کمیته عمران و زیرساخت شورای شهر تشکیل شده است و نشست بعدی آن در مهر برگزار می‌شود.

این استاد دانشگاه از پژوهشگران جوان و متخصصان این حوزه خواست تا نقطه نظرات و پیشنهادهای تخصصی و کارشناسی خود را به دبیرخانه کارگروه ارائه دهند.

انتهای پیام/۳۳۳

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.