کد خبر : 92134
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
-

شناسایی کرونای اومیکرون در ایران

شناسایی کرونای اومیکرون در ایران
دکتر گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی یک مورد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در کشور خبر داد.
به گزارش سورپرس، دکتر گویا در گفتگویی خبری با بیان این که سویه جدید جوانان را بیشتر مبتلا می کند گفت: مورد شناسایی شده، هموطنی است که به تازگی از یکی از کشور‌های همسایه به کشور بازگشته است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: همه واکسن های موجود بر سویه اومیکرون موثر است اما آنهایی که دز سوم را دریافت کرده اند ایمنی آنها در برابر بیماری به مراتب بیشتر است.
گویا افزود: آنهایی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند برای دریافت دز سوم کرونا زودتر اقدام کنند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک گفت: آنهایی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند بیشتر امکان دارد به سویه اومیکرون مبتلا شوند.
او گفت: اکنون فقط یک مورد از ابتلا به این سویه در ایران شناسایی و دو مورد نیز مشکوک به این بیماری هستند.
گویا با بیان اینکه افراد شناسایی شده تحت مراقبت‌های ویژه و دقیق قرار دارند افزود: کیت‌های تشخیصی کرونا که در اختیار آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دارند، پیچیده‌ترین انواع اومیکرون و تمامی جزئیات ژنتیکی سویه را تشخیص می دهد.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز ضمن تایید مشاهده سویه اومیکرون کرونا را در ایران گفت: جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت امروز (یکشنبه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

محمد هاشمی با بیان اینکه در این جلسه اضطراری ضمن تایید مشاهده سویه جدید کرونا در کشور از سوی همه اعضا درخصوص تدوین پروتکل‌های جدید بهداشتی بحث و تبادل نظر شد، گفت: همچنین اعضای ستاد نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارائه به ستاد ملی کرونا مطرح کردند.

هاشمی با بیان اینکه نتایج جلسه امروز درخصوص تمهیدات اندیشیده شده جهت جلوگیری از شیوع سویه جدید در کشور متعاقبا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد، تاکید کرد: اعضای جلسه به ضرورت استفاده از ماسک، تزریق واکسن بویژه دریافت دز سوم واکسن اعلام شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کردند.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی آن را اومیکرون نام‌گذاری کرده است. این سویه جدید تاکنون در بیش از ۴۰ کشور شناسایی شده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.