کد خبر : 114571
تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۴۰
-

معاون وزیر نیرو:

شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی همدان/ بیش از یک میلیون آب معدنی در همدان توزیع شده است

شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی همدان/ بیش از یک میلیون آب معدنی در همدان توزیع شده است
معاون وزیر نیرو گفت: با دستور وزیر نیرو، نیروهای عملیاتی، امکانات و اعتبارات برای حل مسئله آب شرب همدان بسیج شده و تلاش می‌شود، مسئله آب همدان به صورت بنیادی و در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

احمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی سورپرس، ضمن اشاره به آخرین شرایط آبرسانی به همدان گفت: مشکل آب همدان مربوط به یک سال و دو سال گذشته نیست و این شهر از ۲ دهه پیش با مسئله تامین آب شرب مواجه است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو با اشاره اَبَرپروژه آبرسانی به همدان گفت: از سال ۱۳۸۳ که رهبر انقلاب به همدان سفر کرد، مسئله تامین آب شرب متناسب با نیاز روی میز بود و بر این اساس مقرر شد طرح بزرگ آبرسانی به این شهر در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: متاسفانه در طول سالیان گذشته توجهی به تکمیل و بهره‌‌برداری از اَبرپروژه آبرسانی به همدان نشده و این طرح طی ۱۷ سال گذشته تنها پیشرفت ۳۰ درصدی را تجربه کرده بود.

وی افزود: از شهریورماه سال ۱۴۰۰، پروژه آبرسانی به همدان در فهرست پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار گرفت و با برنامه‌ریزی انجام شده و کار جهادی هم اکنون برای بهره‌برداری از این پروژه آماده می‌شویم.

حیدری ضمن تاکید بر اجرای پروژه‌های متعدد گفت: هم اکنون سد اکباتان با شرایط نامناسبی مواجه شده است و بر این اساس تا قبل از تکمیل طرح بزرگ آبرسانی به این شهر، سلسله پروژه‌های تامین آب اضطراری به صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفته است.

بسیج نیروهای عملیاتی برای حل مسئله آب شرب همدان

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو بیان کرد: با دستور وزیر نیرو، بسیج نیروهای عملیاتی، امکانات و اعتبارات برای حل مسئله آب شرب همدان به میدان آمده و تلاش می‌شود، مسئله آب همدان به صورت بنیادی و برای بلند مدت در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، در مناطقی از شهر همدان که با مشکل مواجه شده، شرایط تامین آب از منابع سیار در حال انجام است و از سوی دیگر بیش از یک میلیون بطری آب معدنی در سطح شهر با کمک سایر نهادها در حال توزیع بوده و به دست مردم می‌رسد.

حیدری در پایان گفت: توان عملیاتی کشور در حوزه آب وفاضلاب هم قسم شده تا مسئله آب شرب همدان در سریعترین زمان ممکن حل شود.

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.