کد خبر : 138254
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
-

شرط ورود سربازان آینده به سازمان‌ها؛ دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای است!

شرط ورود سربازان آینده به سازمان‌ها؛ دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای است!
بنا به گفته یک مقام مسئول در وزارت آموزش‌وپرورش یکی از تسهیلاتی که درصدد هستیم برای دانش‌آموختگان رشته‌های فنی حرفه‌ای فراهم شود گذراندن دوره سربازی به‌عنوان سرباز صنعت، سرباز کشاورزی، سرباز شرکت دانش‌بنیان است تا موانع به‌کارگیری این نیرو‌ها در سازمان‌ها رفع شود.

به گزارش سورپرس؛ زهرا کریمی؛ مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر رغبت خانواده‌ها به رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر شده است بیان کرد: با توجه به تغییر فرهنگی ایجاد شده در این زمینه و اینکه برای خانواده‌ها اشتغال فرزندان مهم شده است، اکنون درخواست‌های زیادی برای ثبت‌نام در رشته‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد که متأسفانه ظرفیت برای پذیرش این میزان درخواست در رشته‌های فنی حرفه‌ای فراهم نیست.

وی گفت: در حال حاضر ۳۷ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها در حال تحصیل هستند که بر اساس برنامه هفتم توسعه بایستی ظرفیت برای حضور ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای فراهم شود.

بیات که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد در ادامه با اشاره به اینکه تمام تلاش وزارت آموزش‌وپرورش بر مشارکت با دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای راه‌اندازی رشته‌های جدید موردنیاز در فنی حرفه‌ای است گفت: در این راستا رشته محیط‌بانی با همکاری محیط‌زیست در دو رشته محل راه‌اندازی شده است.

وی راه‌اندازی رشته‌هایی اعم از بهیاری با همکاری بهداشت و درمان، رشته خدمات پس از فروش خودرویی با همکاری شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو، رشته ناوبری و مکانیک ناو‌های دریایی با همکاری نیروی دریایی و سازمان بنادر و کشتیرانی و رشته تولید برنامه‌های سینمایی، نمایشی و گرافیکی با همکاری ارشاد و صداوسیما را از دیگر راهبرد‌های توسعه رشته‌های فنی حرفه‌ای عنوان کرد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: یکی از تسهیلاتی که درصدد هستیم برای دانش‌آموختگان رشته‌های فنی حرفه‌ای فراهم شود گذراندن دوره سربازی به‌عنوان سرباز صنعت، سرباز کشاورزی، سرباز شرکت دانش‌بنیان است تا موانع به‌کارگیری این نیرو‌ها در سازمان‌ها رفع شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.