کد خبر : 68078
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
-

در برنامه «بحث روز» بررسی شد؛

شاخص‌های رئیس جمهور مطلوب برای آینده ایران/ عملی نشدن شعارهای داده شده درتبلیغات انتخاباتی نامزدها

شاخص‌های رئیس جمهور مطلوب برای آینده ایران/ عملی نشدن شعارهای داده شده درتبلیغات انتخاباتی نامزدها
عضوهیات علمی دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: با توجه به اینکه در انتخابات، سرنوشت یک کشور رقم می خورد ،ریاست جمهوری مهم است و مسئله تنها آمدن و رفتن یک فرد نیست.

به گزارش سورپرس؛ در برنامه «بحث روز» این هفته رادیو ایران ، مهمانان برنامه، شاخص های رئیس جمهور مطلوب برای آینده ایران را با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب از زوایای مختلف بررسی کردند.

حجت الاسلام دکتر سیدمهدی رفیعی راد؛ عضوهیات علمی دانشگاه عالی دفاع ملی در پاسخ به اینکه چه ویژگی هایی برای فردی که پرکارترین و پراختیار ترین مسئولیت را قرار است به عهده بگیرد، باید در نظر گرفته شود؛ در باب اهمیت ریاست جمهوری و مقدمات فراهم آوردن شرایط در این زمینه که همان انتخابات است سخن گفت و تاکید کرد:
«با توجه به اینکه در انتخابات،سرنوشت یک کشور رقم می خورد و مسئله آمدن و رفتن یک فرد نیست؛ این خطاست که ما بخواهیم شخص را ملاک قرار بدهیم. وی با اشاره به نیاز به چابک سازی ساختار مدیریتی کشور به فربه بودن آن در حال حاضر اشاره کرد واضافه کرد: انتخابات در کشور ما با همه عظمتی که دارد و ساختاردولتی آن ده برابر متوسط دنیاست بسیار مهم است.»

دکتر ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی اقتصادی مجلس نهم نیز در خصوص اهمیت فوق العاده این انتخاب گفت: «ایران ۴ میلیون نفر شاغل، چهار میلیون بازنشسته دارد و در حقیقت نیمی از جمعیت کشور، حقوق بگیر دولت هستند که این مسئله اهمیت و نقش رئیس جمهور به عنوان اداره کننده دولت و انتخاب درست آن را پررنگ تر می کند.»

عضو کمیسیون اقتصادی اقتصادی مجلس نهم به توانایی و قدرت دولت اشاره کرد: «قوه مجریه با توجه به اینکه یک قوه فائقه است و قدرت و اختیارات بسیاری دارد، می تواند کارها و اقدامات بسیاری را انجام بدهد که امروز ما کمتر شاهد آن هستیم. به عبارتی آن دولتی که بر سر کار بیاید و بعد از ۴ سال بگوید من قدرت و اختیارات کمتری داشتم در حقیقت سر خود و مردم را کلاه گذاشته است. در واقع هر دولتی اگر بتواند با شعاری که راس کار آمده، موفق بشود، می تواند در سطح کلان، انقلابی ایجاد کند که کاستی ها و عیوب گذشته را جبران کند و در مسیر تحقق آرمان ها انقلاب حرکت نماید.

ابراهیم نکو همچنین اضافه کرد : «یکی از ضعف های انتخابات ریاست جمهوری ما از اول انقلاب، عملی نشدن شعارهای داده شده درتبلیغات اننخاباتی نامزدها است .نامزدها برنامه مشخصی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به مردم ارائه کنند. که این برنامه ضمانت اجرایی هم داشته باشد. نمونه این شعارها افزایش میزان یارانه است که برای کسب رای بیشتر، بدون سند به آن متوسل می شوند. دولتمردان ما در ابتدای کار تغییراتی ایجاد می کنند اما به ساختارهای کلان و اقدامات ریسک پذیر که توام با مطالعات منطقی باشد دست نمی زنند. در حالی که اسناد بالادستی ما روی زمین مانده است.»

در ادامه بحث، دکتر رفیعی به جوّ حاکم بر جامعه در حدود ۴۰ روز مانده به انتخابات اشاره و تاکید کرد که این روزها اصل شرکت در انتخابات به چالش کشیده شده و جمعیت قابل توجهی در کشور به خاطر بی کفایتی هایی که شده و وعده هایی که محقق نشده است و خسارت هایی که مردم از بورس دیده اند به شدت ناراضی هستند و می خواهند این نارضایتی را با عدم مشارکت در انتخابات نشان دهند. این موضوع بسیار مهمی است که آتش بیار آن جبهه نامبارک ضد انقلاب است.

لی لی پوت هایی که در اتاق های کوچک ده دوازده متری خود تولید برنامه می کنند و با ماهواره ها و فضای مجازی و حمایت رژیم ال سعود ، ۵ پایگاه سایبری در اطراف جمهوری اسلامی و پیرامون ما تولید محتوای غیر امنیتی می کنند.

وی از مردم خواست با حضور در صحنه انتخابات، دولت عاری از فساد را مطالبه کنند. تا با روی کار آمدن انتخاب اصلح ، سازوکاری آن چنان محکم باشد که جلوی فساد را بگیرد و امنیت در گرفتن خدمات کشوری ایجاد کند.

دبیر کمیته ایده پردازی سازمان بسیج اساتید اضافه کرد: چرا باید در حالی که موشک درست می کنیم با کمترین خطا و اهداف دشمن را در پیچیده ترین وضعیت الکترونیکی تحت ضربه قرار می دهیم، اما باز مردم پراید سوار می شوند؟

دکتر ابراهیم نکو نیز ضمن صحه گذاری بر تبلیغات دشمن، برآوردن مطالبات مردم را نیز یکی از عوامل مهم دیگر در میزان نارضایتی مردم در شرایط حاضر دانست .
در ادامه، هر دو مهمان از ویژگی های دولت انتخابی مطلوب خود گفتند. دکتر رفیعی راد بر این نکته تاکید کرد که دولت باید به سمت جوان شدن برود و مقدمه آن ظرفیت شناسی، ظرفیت سازی و در نهایت ظرفیت افزایی خواهد بود. دولتی که جسور و جوان انقلابی باشد و در عین اینکه از مذاکره با کشورهای خارجی فرار نمی کند، به سمت آنها متمایل هم نباشد.

دکتر ابراهیم نکو، دیگر مهمان برنامه، رییس جمهوری را مطلوب دانست که بر اساس وابستگی های جناحی خود تصمیم نگیرد، بلکه بر اساس منطق علمی و اسناد روی زمین مانده عمل کند و از قبل ریاست جمهوری برای آن برنامه داشته باشد.

انتهای پیام/۱۰۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.