کد خبر : 85950
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
-

سیل جان ۴۶ نفر را در هند گرفت

سیل جان ۴۶ نفر را در هند گرفت
رئیس ستاد مدیریت بحران هند اعلام کرد بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شمال هند باعث مسدود شدن جاده‌ها، تخریب پل‌ها و جان باختن ۴۶ نفر شد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، «پوشکار سینگ دهامی» روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: گروه‌های امداد و نجات در حال کمک رسانی به روستا‌های ایالت‌های شمالی هند بویژه اوتاراخاند هستند.

عکس‌های ماهواره‌ای از طغیان رودخانه‌ها و به زیرآب رفتن تعدادی از روستا‌های شمال هند حکایت دارد. رئیس ستاد مدیریت بحران هند خاطرنشان کرد با تخریب پل‌ها و مسدود شدن جاده‌ها مردم با مشکلات زیادی مواجه شده اند و امکان افزایش تلفات وجود دارد.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند از خسارات جانی این حادثه طبیعی ابراز نگرانی کرد. گفتنی است در ماه فوریه نیز در «اوتاراخاند» بیش از ۲۰۰ نفر پس از وقوع سیل جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، در مناطق دیگر از جمله ایالت جنوبی «کرالا» نیز بیش از ۲۰ نفر روز دوشنبه بر اثر رانش زمین جان خود را از دست دادند. این در حالی است که در «نپال» کشور همسایه هند، پلیس این کشور اعلام کرد برا اثر وقوع سیل و رانش زمین دستکم ۴۳ نفر جان باختند و ۳۰ نفر نیز مفقود شدند. فصل بارندگی سالانه در هند معمولا از ماه ژوئن آغاز می‌شود و تا سپتامبر ادامه دارد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.