کد خبر : 114130
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
-

سیا به اوکراین مزدور اعزام می‌کند

سیا به اوکراین مزدور اعزام می‌کند
سازمان سیا به اوکراین مزدوران نئونازی اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، سازمان سیا به اوکراین مزدوران نئونازی اعزام می‌کند.

در حالیکه رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند نقش گروه‌های نئونازی را در اوکراین کم اهمیت جلوه دهند، آن‌ها چشمان خود را به روی این موضوع بسته اند که برخی از آمریکایی‌ها در کنار برخی از ملی گرایان اوکراینی حضور دارند و با آن‌ها همکاری می‌کنند.
بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، حضور نئونازی‌ها در اوکراین موضوعی نگران کننده نیست و آن‌ها آن را تبلیغات روسیه می‌دانند. اما اگر بدانند که یکی از این افراد تبعه آمریکا است آنگاه چه می‌گویند؟ اگر او بگوید که بوسیله سازمان سیا به اوکراین اعزام شده است آنگاه چه می‌گویند؟ این ماجرای کنت مک لیلن است.

مزدور مرد آمریکایی: من تصور می‌کردم اف بی‌ ای مرا به آنجا اعزام کرده است، اما نمی‌دانستم که اف بی‌ ای این کار را انجام نداده است و سیا این کار را انجام داده است.

این یک ادعای جدی است. در حالیکه سازمان سیا به طور علنی پاسخی به این موضوع نداده است مک لیلن اظهارات خود را نفی کرد و یک روز بعد از این مصاحبه بر روی این موضوع تاکید کرد که او اشتباه کرده است. آیا این اتفاقی بوده یا اینکه تماس تلفنی از برخی از افراد دریافت کرده است؟ با نگاهی به فعالیت‌های نئونازی وی مطالب بیشتری را درباره فعالیت‌های سازمان سیا در این رابطه بیان می‌کند. مک لیلن یک مرد ۳۲ ساله از فلوریدا است که به ایدئولوژی نازیسم علاقمند است. بر اساس گزارش‌ها زمانی که وی نوجوان بوده است به این ایدئولوژی علاقمند شده است. سوابق مجرمانه وی از سال ۲۰۱۰ و ۱۸ سالگی آغاز شد و از اوباشگری تا آسیب زدن به مهاجران را شامل می‌شود. او همچنین از اعضای گروه حامیان برتری نژاد سفید در آمریکا است. او در سال ۲۰۱۲ به وسیله اف بی آی بازداشت شد. این تقابل با قانون سبب شد که مک لیلن حتی افراطی‌تر شود. این موضوع سبب شد که وی بر روی بدن خود نماد‌های نازیسم را خالکوبی کند و حتی تمامی صورت خود را با این نماد‌ها خالکوبی کند. یکی از عوامل امنیتی پیشین اوکراین اعلام کرده است که مک لیلن نخستین سفر خود را به اوکراین در سال ۲۰۱۴ انجام داد. او با یک گروه نئونازی راست افراطی در جریان شورش میدان همکاری کرد.

مزدور مرد آمریکایی: بخش ملی گرا در آمریکا هیچگاه متحد نبوده است. وضعیت آن با آنچه که در اوکراین مشاهده می‌شود کاملا متفاوت است. من به اوکراین جذب شدم.

از وی همچنین در یک گزارش یک روزنامه در کارولینای شمالی با عنوان پسر گمشده اوکراین یاد شده است. این گزارش به چگونگی این موضوع که آمریکایی‌های طرفدار نژاد سفید به جنبش‌های نئونازی در اوکراین جذب می‌شوند می‌پردازد. در این گزارش آمده است که مک لیلن در زمان حبس خود در سال ۲۰۱۶ به خاطر حسن رفتار خود به اینترنت دسترسی داشته و علنا اعلام کرده است که با گروه‌های راست افراطی برای به کارگیری افراد افراطی خارجی و زمانی که در زندان بوده، تلاش می‌کرده است. ما متعجب هستیم که چرا مردی که برای سال‌ها در داخل و خارج زندانی بوده آزادانه به اوکراین سفر کرده است. به نظر می‌رسد سازمان سیا در این راه به وی کمک زیادی کرده است. او همچنین گفته تنها آمریکایی نبوده که در این موضوع مشارکت داشته است و افراد انگلیسی زبان دیگری همانند وی در سال ۲۰۱۴ از گروه‌های افراطی گردان‌های آزوف در اوکراین حمایت کرده اند.

مزدور مرد آمریکایی: زمانی که گردان‌های آزوف تشکیل شدند واحد‌هایی از آن را انگلیسی زبانان تشکیل می‌دادند. افرادی از نروژ، فنلاند و دیگر کشور‌ها و البته آمریکایی‌ها در بین آن‌ها بودند.

این نشان می‌دهد که ایدئولوژی نازیسم تا چه اندازه در آمریکا رواج دارد. بسیاری از گروه‌های موسیقی نئونازی حتی تا سال ۲۰۱۷ هم به فعالیت خود ادامه داده اند. در گزارش این روزنامه در کارولینای شمالی آمده است که این فرد به ترویج خالکوبی‌ها و موسیقی مورد علاقه خود در کلوب‌های شبانه می‌پرداخته است. حالا سوالات زیادی پیش می‌آید که آیا سازمان سیا از فعالیت‌های این مرد و شمار زیادی از افراد نئونازی همانند وی در اوکراین آگاه است یا نیست؟ آن‌ها در اوکراین هستند و آموزش می‌بینند و سپس به آمریکا بازمی گردند و آزادانه تلاش می‌کنند که افراد را برای اعزام به اوکراین به کار گیرند.

درخواست کارکنان زاپاروژیا برای توقف حملات کی‌یف به نیروگاه

شماری از کارکنان کنونی و سابق نیروگاه اتمی زاپاروژیا با ارسال پیام‌هایی برای نظام اوکراین درباره فاجعه احتمالی ناشی از حملات به این نیروگاه هشدار دادند و از مقامات و نیرو‌های این کشور خواستند حملات به نیروگاه را متوقف کنند.

کارکنان سابق و کنونی نیروگاه اتمی زاپاروژیا با ضبط و پخش ویدئوهایی، از نظام کی‌یف خواستند حملات به این نیروگاه را متوقف کند و درباره فاجعه‌ای که جهان را به سبب اقدامات نیرو‌های این کشور علیه نیروگاه زاپاروژیا، را تهدید می‌کند، هشدار دادند.

یکی از کارکنان نیروگاه زاپاروژیا گفت: طی دو هفته گذشته شهر انرگودار و نیروگاه اتمی زاپاروژیا تحت حملات شدید قرار داشته اند. مردم به خوبی می‌دانند این حملات کار کیست. از اوکراین می‌خواهم دست از این اقدامات متهورانه که ممکن است به فاجعه‌ای جهانی منجر شود دست بردارد.

یکی از کارکنان نیروگاه زاپاروژیا گفت: ما از اوضاع موجود در نیروگاه اتمی زاپاروژیا بسیار نگران هستیم. شهر انرگودار روی منطقه‌ای ماسه‌ای احداث شده و ممکن است حملات باعث لرزش‌هایی شود که نیروگاه اتمی را با خطراتی روبرو کند و فجایعی غیرقابل کنترل به دنبال داشته باشد. از مقامات کی‌یف می‌خواهم حملات را فورا متوقف کنند.

یکی از کارکنان سابق نیروگاه زاپاروژیا گفت: من به مدت بیست سال در این نیروگاه کار کردم و به سبب مشارکت در مراسم سالگرد پیروزی بر نازی‌ها من را از اینجا اخراج کردند. نظام کی‌یف نیروگاه اتمی زاپاروژیا و شهر انرگودار را گلوله باران می‌کند. آن‌ها حتی تلاش کردند انبار‌های زباله‌های هسته‌ای را نیز هدف قرار دهند. از نظامیان اوکراین می‌خواهم قبل از چکاندن ماشه، به خوبی فکر کنند.

یکی از کارکنان سابق نیروگاه زاپاروژیا گفت: من به سبب شرکت در مراسم سالروز پیروزی بر نازی‌ها از نیروگاه اخراج شدم. جهانیان به خوبی می‌بینند چه کسانی نیروگاه اتمی را گلوله باران می‌کنند. از مقامات سیاسی نظام کی‌یف می‌خواهم این نمایش مسخره را متوقف کند و جهانیان را به خطر نیندازد.

کشته شدن دو غیرنظامی در دونتسک
دو غیرنظامی در حملات نیرو‌های اوکراینی به دونتسک کشته شدند و از سوی دیگر محاکمه مزدوران بیگانه در دادگاه‌های دونتسک ادامه دارد. به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، مرکز دفاع منطقه‌ای جمهوری دونتسک از کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن شماری دیگر در حملات نیرو‌های اوکراینی به مناطق مختلف شهر دونتسک خبر دادند.

در همین حال دنیس پوشیلین رئیس جمهوری دونتسک اعلام کرد مهلت درخواست تجدید نظر در احکام اعدام صادره برای مزدوران بیگانه‌ای که در دونتسک بازداشت شده اند به پایان رسیده است و پرونده آن‌ها به وزارت دادگستری ارسال شده است.

دادگاه عالی جمهوری دونتسک ژوئیه گذشته حکم اعدام دو مزدور انگلیسی و یک مغربی را صادر کرد. هم اکنون نیز پنج مزدور خارجی دیگر در این جمهوری تحت محاکمه هستند.

انهدام یک پهپاد در آسمان سواستوپول

مقامات سواستوپول در شبه جزیره کریمه از سرنگونی یک پهپاد بر فراز این شهر خبر دادند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از سواستوپول ساکنان منطقه صدای چندین انفجار را شنیده اند.

میخائیل رازوزجایف فرماندار سواستوپول روز جمعه ۱۹ اوت اعلام کرد سامانه‌های ضد هوایی بار دیگر یک پهپاد را که بر فراز شهر در حال پرواز بود سرنگون کرده اند.
در ۱۸ اوت نیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز فرودگاه نظامی بلبک در سواستوپل منهدم شد.

نیروی هوایی روسیه چندین حمله پهپادی به کریمه را خنثی کرد
شبکه تلویزیونی آر تی گزارش داد نیرو‌های هوایی روسیه چندین حمله پهپادی به منطقه کریمه را خنثی کردند.

واحد‌های دفاع هوایی روسیه شب گذشته چندین حمله پهپادی به منطقه جزیره کریمه را خنثی کردند و حریم هوایی این منطقه از روسیه از چند طرف توسط پهپاد‌های اوکراینی نقض شد.

روسیه موشک‌های ارتش اوکراین را در آسمان هدف قرار داد
سامانه‌های دفاع هوایی روسیه دو موشک شبه نظامیان نیرو‌های مسلح اوکراین را که به سمت زیرساخت‌های غیرنظامی و مناطق مسکونی شهر ملیتوپل شلیک شده بود، هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره نظامی – غیرنظامی منطقه زاپوروژیه گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، نیرو‌های مسلح اوکراین قصد داشتند با استفاده از موشک‌انداز‌های چندگانه آمریکایی هیمارس، ملیتوپل را هدف قرار دهند.

دو کشته در پی گلوله باران شهر دونتسک اوکراین
به گزارش خبرگزاری تاس، در پی گلوله باران شهر دونتسک از سوی نیرو‌های نظامی اوکراین دو غیر نظامی جان خود را از دست دادند. ستاد دفاع منطقه‌ای جمهوری دونتسک تصریح کرد منطقه کیروفسکی در دونتسک گلوله باران شده است.این ستاد در کانال تلگرامی خود نوشت: یک مرد متولد ۱۳۲۸ و یک زن متولد ۱۳۳۰ در این حادثه کشته شدند.

براساس گزارش ها، در حمله نظامیان اوکراینی به منطقه کیروفسکی در روز جمعه، یک غیرنظامی نیز زخمی شده است. از صبح روز جمعه، نیرو‌های اوکراینی بار‌ها با استفاده از توپخانه و خمپاره به دونتسک حمله کردند.

آمریکا از کمک نظامی جدید به اوکراین خبر داد
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه از بخش دیگری از کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۷۷۵ میلیون دلار خبر داد. این کمک‌ها به ویژه موشک‌های جدید را برای سیستم موشکی توپخانه‌ای آمریکایی هایمارس در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت «این کمک‌های جدید همچنین سامانه‌های توپ‌های متحرک و خمپاره‌های ۱۰۵ میلی متری سازگار با تسلیحات ارسالی انگلیس را شامل می‌شود».

واشنگتن همچنین ۱۵ پهپاد شناسایی «اسکن ایگل» در اختیار کی یف قرار می‌دهد که برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر دارند و حتی در شرایط جوی نامساعد امکان نظارت بر میدان جنگ را فراهم می‌کنند. هزار موشک ضد تانک جاولین نیز به کی یف داده خواهد شد.

کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین که برای نوزدهمین بار از اوت ۲۰۲۱ انجام می‌گیرد، برای نخستین بار شامل خودرو‌های زرهی ضد مین «ماکس پرو» هم خواهد بود. این خودرو‌های زرهی مخصوص تردد نیرو‌ها در مناطق مین گذاری شده است.

این مقام بلندپایه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت «این کمک‌ها همچنین موشک‌های آمریکایی ضد رادار مافوق صوت هوا به زمین (هارم) را در برمی گیرد که اوکراینی‌ها توانسته اند آن‌ها را با جنگنده بمب افکن‌های میگ ساخت روسیه منطبق کنند».

وی خاطرنشان کرد نیرو‌های اوکراینی طی هفته‌های گذشته موفق شدند جلوی پیشروی نیرو‌های روسیه را در جنوب و شرق اوکراین بگیرند. این مقام آمریکایی به ویژه به استفاده موفقیت آمیز از موشک‌های آمریکایی هایمارس اشاره کرد.

این مقام آمریکایی (زن) گفت «شما می‌توانید مشاهده کنید که روس‌ها به وضوح در میدان نبرد پیشروی نداشته اند». وی اذعان کرد «ما شاهد پس گرفتن سرزمینی توسط نیرو‌های اوکراینی نبودیم، اما شاهد ضعف بارز مواضع روسیه در بسیاری از مناطق بودیم».

در حالی که تاکنون آمریکا اطمینان داده است فقط سلاح‌های «دفاعی» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، این مقام پنتاگون تلویحا گفت از این پس، هدف کمک کردن به نیرو‌های اوکراینی در ضد حمله‌ای است که آن‌ها به ویژه برای بازپس گرفتن شهر راهبردی خرسون در جنوب اوکراین انجام می‌دهند.
وی افزود «تجهیزات ضد مین به خوبی نشان دهنده نیاز اوکراینی‌ها برای پیشروی و بازپس گیری این منطقه است».

موافقت پوتین با تسهیل ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به نیروگاه زاپروژیا

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور با تسهیل بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه زاپروژیا موافقت کرده است. روسیه: اوکراین ۸ بار نیروگاه زاپروژیا را هدف قرار داد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: نیرو‌های اوکراینی هشت بار نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را هدف قرار دادند که پنج بار آن با سامانه‌ها و سلاح‌های غربی بوده است.

هشدار روسیه به آمریکا درباره تشدید تنش‌ها در اوکراین
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال تشدید اوضاع هستند و برنامه‌هایی را برای حمله احتمالی به خاک روسیه از اوکراین تشویق می‌کنند.

به آمریکا درباره تنش آفرینی علیه روسیه از طریق خاک اوکراین هشدار می‌دهیم و تأکید می‌کنیم شرایط به شدت خطرناک شده است. ریابکوف که با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه تلویزیونی روسیه ۱ مصاحبه می‌کرد، افزود: ما فقط به آمریکا و ناتو درباره اوضاع اوکراین هشدار شفاهی نداده ایم، بلکه بار‌ها هشدار‌های رسمی از جمله پیام‌های اعتراض آمیز به واشنگتن ارسال کرده ایم.

وی افزود: روسیه خواهان این است که آمریکا به طرف نزاع در اوکراین تبدیل نشود، ولی واشنگتن هشدار‌های ما را در این خصوص جدی نمی‌گیرد و مشارکت بیشتر و واضح‌تر آمریکا برای مقابله با عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، واشنگتن را در آستانه وارد کردن مستقیم به این نزاع قرار می‌دهد.

ریابکوف با تأکید بر اینکه روسیه خواهان تشدید تنش‌ها نیست، تصریح کرد: روسیه در حال رایزنی با آمریکا در بالاترین سطح درباره اوکراین است و ما ارزیابی‌ها و هشدار‌های خود را در این خصوص منتقل کرده ایم که امیدواریم پشت گوش انداخته نشود بلکه به یکی از عناصر تحلیل اوضاع اوکراین تبدیل شود.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.