کد خبر : 35902
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
-

سکوت وزنه برداری در تکاپوی رشته های المپیکی/وزنه برداران به اردو بر می گردند؟

سکوت وزنه برداری در تکاپوی رشته های المپیکی/وزنه برداران به اردو بر می گردند؟
فدراسیون وزنه برداری کم کم باید نگاهش را از روی بلاتکلیفی فدراسیون جهانی بر دارد و خودش دست به کار شود و حداقل برای شانس های المپیک اردوهایی را برگزار کند

گزارش سورپرس، فدراسیون جهانی وزنه برداری تاکنون هیچ برنامه ای برای آغاز مجدد مسابقات کسب سهمیه المپیک اعلام نکرده اند و فدراسیون ایران هم به نظر می رسد فعلا عجله ای برای برگزاری اردو حتی برای کسانی که شانس کسب  سهمیه المپیک هستند ندارد.

از این رو وزنه برداران هم در هر کدام در شهر های خود مشغول تمرین هستند.
این در حالی است که در رشته هایی که درآنها برخورد زیاد است ماند کشتی  و تکواندو به تکاپو برگزاری مجدد اردوهای خود افتاده اند.

اکنون این مسئله در مورد وزنه برداری وجود دارد که  ایران همچنان باید به منتظر فدراسیون جهانی باشد که چه زمانی تصمیم به برگزاری مسابقات می گیرد و یا با توجه به در پیش بودن المپیک، می توان فعلا اردوهایی را برای نفراتی شانس کسب سهمیه المپیک هستند، برگزار کند.

کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در این مورد به ایسنا گفت: سرمربی تیم ملی قطعا  در جریان تمرین وزنه برداران هست اما به نظر من اگر اردو هایی با تعدادکم  و در مقاطع کوتاه  برای باز آموزی  برگزار شود خوب است.  البته اولویت قطعا باید سلامتی ورزشکاران باشد  و با توجه به پروتکل هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده حرکت کنند.

باقری در پاسخ به این پرسش که این مسئله که وزنه برداران مدت زمان زیادی در خانه هستند باعث نمی شود خیلی پیگیر تمریناتشان نشوند، تاکید کرد:
این مسئله خیلی در وزنه برداری مشکل ساز نیست اما فدراسیون وزنه برداری هم باید مانند بقیه فدراسیون ها  حرکت کند. البته بازهم تاکید می کنم سلامت ورزشکاران اولویت است  و پروتکل های بهداشتی هم  حتما باید رعایت شود  و با در نظر گرفتن این موارد، اگر بخواهند کاری انجام دهد، این امکان وجود دارد.

او در مورد اینکه فکر نمی کند این مدت که نه اردو برگزار شده نه مسابقه، فرصت مناسبی بود برای اینکه فدراسیون به مشکلات سالن و تجهیزات رسیدگی کند، تصریح کرد: بله ما با توجه به شرایط اقتصادی ایران فکر نمی کن هر مدیری بتواند به تنایی از پس این مشکل بربیاید  و نیاز به کمک دارد. البته وضعیت امکانات در تیم ملی  و استان ها قابل بیان نیست  و حتما باید برایش فکری شود.

در همین تهران خیلی از سالن ها بسته شده و سالن هایی که باز هستند نیز وسایل تمرین ندارند و این مسئله نیاز به ارزیابی  و در نهایت تامین دارد.

باقری افزود: به جز مسئله کرونا و تمرین ،  بحث امکانات مسئله مهم و بزرگی است که باید رفع شود.

البته رفع این مورد تنها متوجه فدراسیون نیست هر چند که بخش اعظم کار مربوط به فدراسیون می شود اما وزارت ورز ش و کمیته ملی المپیک هم باید کمک کنند. من شنیده ام در اردوی تیم ملی ، وقتی بانوان هم تمرین می کردند و یا بخشی از تجهیزات را به اردوی جوانان ارسال می کنند دچار کمبود فاحش تجهیزات می شدند. به هر حال این مشکلی است که نیاز به دارد فورا حل شود.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.