کد خبر : 91433
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
-

سهم مناسب‌سازی مطب‌ پزشکان؛ فقط ۱۰ درصد

سهم مناسب‌سازی مطب‌ پزشکان؛ فقط ۱۰ درصد
رئیس اداره بهزیستی خرم‌دره گفت: فقط ۱۰ درصد از مطب‌ پزشکان در خرم‌دره برای حضور معلولان مناسب‌سازی شده است.

به گزارش سورپرس، شهرام رجبی، رییس اداره ی بهزیستی خرم دره در گفت‌وگویی خبری، با اشاره به برگزاری جلسات مناسب‌سازی برای معلولان به صورت منظم در خرم‌دره، اظهار کرد: در جلسه اخیر نیز گزارشی از وضعیت معابر، اماکن عمومی، پیاده‌روها، اماکن پرتردد و نیز مسائل و مشکلاتی که مانع از حضور معلولان جسمی و حرکتی در جامعه می‌شود، ارائه شد.

وی با بیان اینکه در بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و در اداراتی مانند تامین‌اجتماعی، آموزش فنی‌وحرفه‌ای خواهران و برادران، اداره برق، اداره صمت و شرکت آب و فاضلاب، مناسب‌سازی به طور کامل رعایت شده است، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی این شهرستان در حوزه مناسب‌سازی، مجتمع ادارات است که به علت برخوردار نبودن از آسانسور و بالابر و نیز وجود پله‌های متعدد، عملاً امکان حضور معلولان در این مکان میسر نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه طی رایزنی انجام شده قرار است میز خدمتی برای ارائه خدمات و معلولان در مکان مناسب در این مجتمع آماده شود، تاکید کرد: احداث سرویس بهداشتی مناسب‌سازی شده نیز در مجتمع ادارات مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس اداره بهزیستی خرم‌دره با اشاره به اینکه در بانک‌های شهرستان نیز با مشکلاتی در حوزه مناسب‌سازی روبه‌رو هستیم، ادامه داد: بسیاری از عابربانک‌های شهرستان برای استفاده معلولان مناسب‌سازی نشده و ورودی برخی از بانک‌ها نیز مناسب برای تردد معلولان نیست.

این مسئول با بیان این‌که مناسب‌سازی فقط مختص شهر نیست، بلکه باید در روستاها نیز به این موضوع توجه شود، بیان‌ کرد: در همین راستا بنیاد مسکن باید در اجرای طرح‌های هادی توجه ویژه‌ای به این‌ موضوع داشته و علاوه بر این در همه روستاهای این شهرستان برای همه معلولان در بحث مناسب‌سازی داخل منازل مساعدت لازم از سوی بهزیستی صورت گیرد که این موضوع باید در خانواده‌هایی که دارای چند معلول هستند، مورد تاکید بیشتری قرار گیرد.

رجبی با بیان اینکه مناسب‌سازی فقط مختص معلولان نبوده، بلکه مادران باردار، سالمندان و کسانی که بر اثر حوادث به طور موقت دچار آسیب‌های حرکتی می‌شوند نیز نیازمند شهر مناسب‌سازی شده هستند، ادامه داد: با توجه اینکه رشد جمعیت سالمندی رو به افزایش بوده و طی ۲۰ سال آینده ۳۰ درصد جمعیت کشورمان سالمند خواهند بود، این امر می‌طلبد به موضوع مناسب‌سازی در حوزه سالمندی نیز از هم‌اکنون توجه جدی وجود داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین گلایه‌ها در حوزه مناسب‌سازی از مطب‌ پزشکان است، به طوری که فقط ۱۰ درصد مطب پزشکان در خرم‌دره مناسب حضور معلولان است، متذکر شد: از نظام‌پزشکی انتطار داریم در صدور پروانه برای پزشکان و متخصصان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

رئیس اداره بهزیستی خرم‌دره با بیان اینکه هیچ معلولی نیاز به ترحم ندارد و اگر موانع برطرف شود، معلولان به تنهایی می‌توانند در جامعه حضور پیدا کرده و مانند افراد عادی از خدمات آن بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: معلولان نیز جزئی از جامعه هستند که باید اهتمام لازم برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.