کد خبر : 70595
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
-

سلامت مشارکت کنندگان در انتخابات، هدف اصلی وزارت بهداشت

سلامت مشارکت کنندگان در انتخابات، هدف اصلی وزارت بهداشت
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تشریح جزئیات شیوه نامه بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰، گفت: هدف اصلی ما ایجاد محیطی سالم برای حضور و مشارکت باشکوه مردم در انتخابات است.
به گزارش سورپرس، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره شیوه نامه‌های بهداشتی در زمان انتخابات، افزود: هدف اصلی ما این است که محیط به گونه‌ای سالم باشد که منجر به یک حضور و مشارکت باشکوه در انتخابات شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اهمیت اطمینان بخش بودن رعایت شیوه نامه از سوی مردم، گفت: نامزد‌ها و ستاد‌های انتخاباتی آن‌ها باید کاری کنند که حد اکثر رعایت شیوه نامه‌ها اجرا شود، اصل موضوع را گذاشتیم که تبلیغات حد اکثری و سالم و تجمع حداقلی صورت بگیرد. دکتر رئیسی افزود: هر گونه تجمع در فضای بسته برای نامزد‌ها ممنوع است. در مساجد، سالن‌های اجتماع، سالن‌های پذیرایی و… نباید تجمعی صورت بگیرد، به جز موارد خاص که در صدا و سیما و نشست خبری با جمعیت محدودی برگزار می‌شود نباید مراسمی در محیط بسته داشته باشیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در فضای باز این امکان وجود دارد با رعایت شیوه نامه‌ها زدن ماسک و فاصله اجتماعی نامزد‌ها برنامه‌های خود را داشته باشند. در استادیوم‌های رو باز و فضای باز مدارس، مراکز آموزش عالی و … امکان برگزاری برنامه‌های انتخاباتی است. دکتر رئیسی ادامه داد: یکسری اصول هم هست که حتما باید رعایت شود، اینکه در ۸ متر مربع در فضای باز حد اکثر یک نفر باشد، در استادیوم‌های ورزشی حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت پر شود، در‌های ورود و خروج مراقبت شود و شیوه نامه‌های بهداشتی حتما رعایت شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از وزارت ورزش و جوانان و نهاد‌هایی که دارای مکان‌های سرباز هستند خواسته شده در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها هم قرار دهند و با نامزد‌ها همکاری کنند. دکتر رئیسی افزود: وزارت کشور و استانداران موظف شدند در هر استان مکان‌های مناسب مطابق با شیوه نامه‌های وزارت بهداشت را در اختیار نامزد‌ها قرار دهد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هرگونه تجمع در فضای سر بسته ممنوع است. برای ستاد‌های انتخاباتی با توجه به رنگ بندی استان‌ها همان طور که قبلا گفته شد در شهر‌های قرمز حد اکثر ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰ و زرد ۳۰ نفر می‌توانند در فضای سربسته با رعایت شیوه نامه‌ها حضور داشته باشند و هرگونه جشنواره (کارناوال) و استقبال ممنوع شده است.
 قدردانی ستاد ملی مقابله با کرونا از صداوسیما
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این شرایط صدا و سیما نقش بسیار مهمی دارد، به خاطر اینکه از تجمعات کاسته شود صدا و سیما میزان برنامه هایش را زیاد‌تر کرده که جای تقدیر دارد. دکتر رئیسی افزود: رسانه ملی زمان برنامه‌های انتخاباتی را دو برابر کرده است که خیلی می‌تواند تاثیر گذار باشد. شبکه‌های استانی می‌توانند در این زمینه همراهی کنند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وزارت ارتباطات هم در زمینه حداقل شدن اختلالات اینترنت کمک می‌کنند. رئیس ستاد مرکزی و ستاد‌های استانی و شخص نامزد‌ها باید مسئولیت بپذیرند که ما اطمینان پیدا کنیم شیوه نامه‌ها رعایت می‌شود. وی ادامه داد: در زمان رای گیری هم تعداد صندوق‌ها افزایش پیدا کرده است و هم تمهیداتی اندیشیده شده که فاصله گذاری برای افرادی که می‌خواهند رای دهند رعایت شود و خط کشی منظم باشد و ترجیحا در فضای باز باشد. دکتر رئیسی افزود: امیدواریم انتخابات باشکوه بامشارکت بالا داشته باشیم و از سویی به گونه‌ای اقدام نشود که سلامت مردم به خطر بیافتد.
 تازه‌ترین خبر‌ها از واکسیناسیون علیه کرونا
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین اخبار واکسیناسیون گفت: حدود ۵ و نیم میلیون واکسن کرونا در کشور توزیع کردیم و بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واکسیناسیون انجام شده است. دکتر رئیسی افزود: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تمام شدو ۷۵ ساله‌ها هم که از هفته پیش آغاز شد ادامه دارد و از امروز واکسیناسیون بالای ۷۰ ساله‌ها انجام می‌شود.
وی گفت: باید این عزیزان به سایت salamat.gov.ir مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند تا فردا به آن‌ها پیامک ارسال و زمان و مکان ترزیق واکسن به اطلاع ان‌ها می‌رسد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: بسیار امیدواریم در این هفته واکسیناسیون بالای ۷۰ ساله‌ها را تمام و از یکشنبه هفته اینده ۶۵ به بالا را شروع کنیم و حد اکثر ۱۰ روز بعد از ان بالای ۶۰ ساله را آغاز کنیم.
دکتر رئیسی افزود: با اتمام این کار قسمت عمده مرحله دو واکسیناسیون را به پایان رسانیم و در کنار آن واکسیناسیون افراد دارای بیماری‌های خاص به پایان می‌رسد. وی گفت: تقاضا دارم تنها آنهایی که اس ام اس برایشان می‌اید مراجعه کنند به اندازه کافی واکسن داریم و جای نگرانی وجود ندارد.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.