کد خبر : 143415
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
-

ملکی اعلام کرد؛

سقوط داربست ساختمانی در بلوار اندرزگو تهران

سقوط داربست ساختمانی در بلوار اندرزگو تهران
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط داربست ساختمانی روی ۲ خودرو سواری در بلوار اندرزگو تهران خبرداد.

به گزارش سورپرس؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از سقوط داربست ساختمانی در ساعت ۹:۰۵ دقیقه صبح امروز در بلوار اندرزگو تهران خبر داد.

وی افزود: با اعلام حادثه یک گروه نجات به محل حادثه اعزام و مشاهده می‌شود که ساختمان ۵ طبقه در حال ساخت، که بر روی نما ساختمان در دو جهت داربست نصب شده بود، احتمالاً به دلیل سست بودن و وزش باد و توفان اخیر تخریب شده است.

ملکی ادامه داد: از یک طرف که به سمت کوچه اداری بود بر روی دو دستگاه خودرو سواری داربست افتاده و خودروها تخریب شده بود، خوشبختانه فردی داخل خودروها نبوده و مورد مصدومیتی نیز در این حادثه گزارش نشده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: در ضلع دیگر ساختمان که در خیابان شهید چیذری واقع بود، داربست‌ها معلق بوده و در آستانه ریزش بودند اما خودرویی دچار تخریب نشده است.

وی بیان کرد: آتش‌نشانان ایمن سازی‌های لازم را انجام داده و با مسدود سازی مسیر شروع به انجام عملیات پرداختند، گروه داربست‌کار ساختمان نیز در محل حاضر شدند و کمک به باز کردن داربست‌ها کردند و ایمن سازی انجام گرفت. در ساعت ۱۱:۰۹ دقیقه آتش‌نشانان محل حادثه را تحویل افراد حاضر دادند.

ملکی در ادامه گفت: معمولاً حوادث این چنینی خصوصاً در زمان وقوع باد و توفان‌های شدید را شاهد بوده‌ایم. خصوصاً داربست‌هایی که به دلیل عدم دید به نما داخل ساختمان، گونی کشیده شده‌اند، که این به حالت بادبانی عمل کرده و باد پشت آن افتاده و داربست را از ساختمان جدا می‌کند.

وی افزود: بارش‌های شدید برف نیز می‌تواند باعث سنگین شدن شود و اگر بست‌ها به خوبی محکم سازی نشده باشند می‌تواند باعث جدا شدن از ساختمان شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تاکید کرد: در این حادثه تلفات جانی نداشته‌ایم اما می‌طلبد که مالکان به پیمانکاران تاکید کنند تا ایمن سازی ساختمان‌ها به درستی صورت گیرد، تا در این شرایط آسیبی به فردی وارد نشود، چرا که تبعات زیادی به همراه خواهد داشت.

سقوط داربست ساختمانی در بلوار اندرزگو تهران

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.