کد خبر : 143625
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
-

سقف‌زنی درهم، دلار را گران کرد

سقف‌زنی درهم، دلار را گران کرد
قیمت دلار در هفته جاری به طور پیوسته در روند افزایشی قرار داشت. این صعود در نهایت منجر به تغییر کریدور شد و بازار طلای داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داد. مجتبی دیبا، کارشناس بازار‌های مالی، رفتار درهم و تاچ سقف سالیانه این اسکناس را یکی از دلایل روند افزایشی قیمت در بازار ارز می‌داند.

به گزارش سورپرس؛ روند قیمت در بازار‌های مالی طی هفته دوم اسفند به شکل جهشی صعودی شد. این افزایش قیمت، منجر به تغییر کریدور دلار و افزایش شارپی قطعات سکه شد. علاوه بر این، انس جهانی طلا به‌عنوان یکی از فاکتور‌های اثرگذار بر بازار طلای داخلی نیز سقف قیمت را شکست و در محدوده‌ای جدید در حال معامله است.

کف جدید دلار، قیمت ۵۴ هزار تومان است

در همین راستا مجتبی دیبا، کارشناس بازار‌های مالی با اشاره به رفتار درهم که سقف سالانه خود را تاچ کرده است، به تجارت‌نیوز گفت: «این افزایش قیمت بر تراز تجاری ایران با امارات اثر دارد و علاوه بر آن، تاثیر زیادی بر عملکرد دلار داشته و قیمت این اسکناس را به سمت بالا سوق داده است.»

وی افزود: «با توجه به اینکه دلار در کریدور ۶ در حال معامله است و بعد از این می‌توان امکان اصلاح قیمت اسکناس آمریکایی را متصور بود.» این کارشناس اقتصادی محدوده ۵۴ هزار تومانی را کف جدید قیمت دلار عنوان کرد.

کف ایمن قیمت طلا، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است

دیبا همچنین درباره روند بازار طلا گفت: «منطقه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی کف ایمن طلاست. در فضای فعلی که قیمت طلا به کانال بالاتر راه یافته اگر بازار، امکان برگشت داشته باشد، شاید شوک منفی به بازار وارد شود.»

وی به کف ۳۲ میلیون تومانی قیمت سکه اشاره کرد و اظهار داشت: «در صورت برگشت قیمت در بازار طلا به منطقه ۳۲ میلیون تومانی، مناطق معاملاتی جدید و شیرین‌تر خرید سکه شکل خواهد گرفت.»

قیمت طلای جهانی تا ۲۵۰۰ دلار پیشروی می‌کند

دیبا منطقه ۲۰۷۰ دلاری را کف جدید قیمت طلای جهانی در نظر گرفت و گفت: «شکست منطقه مذکور، ریتم معاملاتی آینده انس طلا را برای معامله‌گرانی که در بازار‌های جهانی فعالیت دارند مشخص می‌کند.»

وی افزود: «در صورت شکست این منطقه، می‌توان صعود قیمت طلای جهانی را تا منطقه ۲۳۵۰ و بعد ۲۵۰۰ دلار پیش‌بینی کرد.»

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.