کد خبر : 79057
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
-

سفر از قزوین تا مهریز با دوربین «ایران» پرس تی‌وی

سفر از قزوین تا مهریز با دوربین «ایران» پرس تی‌وی
برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌وی تلاش دارد در این قسمت با معرفی هنرهای سنتی قزوین و جاذبه‌های تاریخی و باستانی مهریز، زمینه آشنایی مخاطبان خارجی را با فرهنگ غنی کشورمان به‌وجود آورد.

به‌ گزارش گروه فرهنگی سورپرس به نقل از روابط‌عمومی شبکه پرس تی‌وی، برنامه «ایران» در بخش اول خود به گزارشگری گیسو میشا احمدی، صنعتگران هنرمند قزوینی را که از دیرباز به نوآوری، خلاقیت و ظرافت در کار شهرت داشته‌اند، به تصویر می‌کشد و صنایع دستی متداول در قزوین شامل سوزن‌دوزی، گلابتون‌دوزی، ابریشم‌دوزی، آینه‌خانه، حکّاکی و قلمزنی، گلیم، جاجیم و چادر شب را معرفی می‌کند.

قسمت دوم برنامه ایران به کارگردانی پروین ابراهیمی نیز به معرفی شهرستان مهریز، یکی از شهرهای تاریخی و باستانی استان یزد می‌پردازد. این قلعه در منطقه‌ای با چشم‌اندازی زیبایی و در میان باغ‌های میوه و زمین‌های زراعی واقع شده و تمام شهر را همچون نگهبانی هوشیار، تحت مراقبت خود داشته است.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت ۱۷ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت ۱۴:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰، پنج شنبه ساعت ۱۰:۰۰ و جمعه ساعت ۰۷:۰۰ روی آنتن می‌رود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.