کد خبر : 140110
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
-

وزیر ارشاد:

سرانه مطالعه کشور ۳۵ دقیقه است/ راه‌اندازی ۲۰۰کتابخانه سیار

سرانه مطالعه کشور ۳۵ دقیقه است/ راه‌اندازی ۲۰۰کتابخانه سیار
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سرانه مطالعه کشور بدون در نظر گرفتن کتاب‌های دینی، مذهبی و درسی بالغ بر ۳۵ دقیقه برآورد می‌شود، گفت: کتاب با استقبال گسترده مردم روبرو است.

به گزارش سورپرس، محمد مهدی اسماعیلی بعد از ظهر جمعه در مراسم معرفی رسمی سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران به میزبانی فرهنگسرای کومش، از ارتقای سرانه مطالعه در کشورمان خبر داد و تاکید کرد: بدون احتساب کتاب‌های دینی، مذهبی و آموزشی سرانه مطالعه کشورمان ۳۵ دقیقه است.

وی افزود: هر چند این عدد هنوز هم مطلوب و مورد تائید ما نیست و باید بیشتر شود اما آمارها نشان می‌دهد که شاخص‌ها بسیار رو به رشد و حرکت رو به جلو است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دو سال اخیر و در دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار مجوز کتاب در کشورمان صادر شده است، گفت: هفت میلیون نفر تنها از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند و این نشان می‌دهد که اقبال از کتاب تا چه میزان افزایش یافته است.

اسماعیلی با بیان اینکه امامین انقلاب اسلامی مهمترین مروجان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستند، گفت: هر کتابی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تقریظ می‌فرمایند مورد اقبال عمومی و گسترده مردم قرار می‌گیرد و این نشان می‌دهد که مردم تا چه میزان به الگوها توجه دارند.

سرانه مطالعه کشور ۳۵ دقیقه است/ راه‌اندازی ۲۰۰کتابخانه سیار

وی با بیان اینکه تالار مرکزی سمنان که در زمره مطالبات مردم و مسئولان سمنان است مد نظر قرار خواهد گرفت، گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان دولت سیزدهم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه سیزدهم، همچنین از ترویج فرهنگ مطالعه در نقاط مختلف کشور به مثابه یکی از اولویت‌های وزارتخانه خبر داد و گفت: ۵۰ الی ۵۳ کتابخانه سیار در کشورمان وجود دارد که با توافق بین وزارت ارشاد و وزارت صمت ۲۰۰ کتابخانه سیار در کشور ایجاد خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.