کد خبر : 137598
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
-

سخنگوی وزارت خارجه: آذربایجان به ما پیام داده که قصدی برای حمله نظامی ندارند

سخنگوی وزارت خارجه: آذربایجان به ما پیام داده که قصدی برای حمله نظامی ندارند
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی، درباره تنش‌ها میان باکو و ایروان گفت تهران با مقامات دو طرف در تماس است.

به گزارش سورپرس؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی، درباره تنش‌ها میان باکو و ایروان گفت تهران با مقامات دو طرف در تماس است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز نشست خبری هفتگی خود، در پاسخ به سوالی در مورد افزایش تنش‌ها بین جمهوری آذربایحان و ارمنستان گفت: با مقامات ارمنستان و آذربایجان در تماس هستیم. مقامات ارمنستان نسبت به احتمال درگیری جدید از سوی آذربایجان اظهار نگرانی کرده بودند، اما مقامات آذربایجان به ما پیام دادند که قصدی برای حمله نظامی ندارند.

کنعانی ادامه داد: بر اساس اظهارات مقامات آذربایجان، رفت‌وآمد‌های اخیر در منطقه مورد اشاره یک اقدام متعارف برای فصل زمستان است که رفت و آمد در آن مناطق در فصل زمستان سخت می‌شود.

ایران درباره امنیت مرز‌های مشترک با همسایگان شمالی حساس است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: ایران نسبت به امنیت مرز‌های مشترک خود با همسایگان شمالی‌اش حساس است و تحولات در این منطقه را با جدیت دنبال می‌کند. اطمینان می‌دهیم که مرز‌های ایران، مرز‌های امنی است و ایران با اقتدار از امنیت مرز‌های خود حمایت و پاسداری می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره مراسم اربعین حسینی گفت: خدا را شکر کنگره جهانی اربعین در سال جاری با شکوه تمام و با برنامه‌ریزی خوبی انجام شد و در این جا بار دیگر از میزبانی کریمانه دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی تشکر می‌کنیم.

کنعانی تاکید کرد: هماهنگی خوبی که بین مقامات دو کشور ایران و عراق برای برگزاری این راهپیمایی وجود داشت، مصداق بارز همکاری و هماهنگی سازنده بود که می‌توانیم آن را به دیگر حوزه‌ها نیز گسترش دهیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.