کد خبر : 94367
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
-

سایپا و ایران خودرو حیات خلوت دولت نیست

سایپا و ایران خودرو حیات خلوت دولت نیست
رئیس کمیسیون صنایع گفت: دخالت‌های وزیرصمت در عزل ونصب‌های مدیران ارشد دوخودروساز (سایپا و ایران خودرو) وجهه قانونی ندارد، و کمیسیون صنایع و معادن برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش سورپرس، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرای اسلامی با اشاره به سهام اندک دولت در ایرانخودرو (۶٪) وسایپا، (۱۷٪) گفت: دخالت‌های وزیرصمت در عزل ونصب‌های مدیران ارشد این دوخودروساز وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن برخورد قانونی خواهد کرد.

اکبری با بیان اینکه سایپا و ایران خودرو حیات خلوت دولت نیست گفت: بنده مکرر به وزیرصمت جناب فاطمی امین تذکر داده ام به این دو خودروساز بزرگ همچون گذشته به منزله حیات خلوت دولت نگاه نکنید، این نگاه مغایر بامنافع ملی و قواعد درست اداره یک بنگاه اقتصادی است.

وی افزود: عدم دخالت دولت در این دوخودروساز، موجب شکوفایی استعداد‌هایی می‌شود که از درون و برون می‌توانند به این‌ها کمک نمایند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: دولت باید دراصلاح ساختار سایپا و ایران خودرو کمک نماید، تادرشرایط مساوی باخودرو سازان بخش خصوصی بتواند رقابت نماید، آنچه که تاکنون بوده نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و توان بالای فنی و مدیریتی داخلی این دو خودرو ساز از طرف دولت بوده که همواره نگاه دستوری و هزینه ساز بوده، وموجب نارضایتی مردم شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گوشزد کرد: درهرصورت وقتی وزیرصمت باکمک کمیسیون صنایع ومعادن و نمایندگان مجلس موفق به اخذرای اعتمادشده، خودش را بی نیاز از مشورت با مجلس و کمیسیون نداند، موفقیت وزیر صمت در بخش عظیم صنعت و معدن و خدمات وابسته که موتور حرکت اقتصادکشور است در گرو مشورت و همکاری مجلس و اعتنا به نظرات دلسوزانه نمایندگان محترم است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.