کد خبر : 127674
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
-

سال نو و امیدی که با آمدن بهار به آن دلخوشیم

سال نو و امیدی که با آمدن بهار به آن دلخوشیم
سال نو رسید و مثل همیشه با آغاز سال نو و بهار بهترین ها را برای خود و دیگران آرزو می‌کنیم و امید که صلح و شادی و خبرهای خوش برای مردم نازنین مان در راه باشند.

پایگاه خبری سورپرس امیر بشیرنژاد؛ سال ۱۴۰۱ با همه فراز و فرودها و همه اتفاقات ریز و درستش به تاریخ پیوست. و کم کم سال نو (۱۴۰۲) دومین سال قرن جدید به ما نوید آمدن میدهد.

اینک بهار هم با آمدن سال نو فرا رسید. بهاری که ملت ایران بیش از هر زمان دیگری به آن دلخوش کرده اند که شاید غم و غصه و مسائل ریز و درشت  اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و …. را با آمدن آن به ورطه فراموشی بسپارند.

به قولی گذشته ها گذشته و سال ۱۴۰۱ مثل تمام سنوات گذشته با سپری شدن روزهایش که اتفاقات مختلف و ریز و درشتی داشت ، برگی از تاریخ این مرز و بوم شد.

آغاز سال جدید فرصت مغتنمی برای بازنگری در احوالات شخصی و اجتماعی مان است که درست در خود بنگریم که تا چه حد توانسته ایم‌ در وهله اول خود و بعد دیگران را از خود راضی  کنیم. چقدر توانستیم گاهی با نگاهی، لبخندی و کار مثبتی دل به دست آوریم  و دستگیری کنیم. چقدر توانسته ایم در ارتباط اجتماعی مان مفید و مثمر ثمر عمل کنیم.

بدون تردید، مشکلات و گرفتاری ها همیشه بوده و هست و شاید درجه آن مقداری فرق کند. ما در این شرایط سخت چقدر توانسته ایم بر خود مدیریت داشته باشیم. فشارهای ناشی از زندگی فردی و اجتماعی گاهی کاسه صبر را لبریز می کند و میتواند بذر  ناامیدی را در وجود انسان بکارد. اما امیدواری، همراه با تفکر و تعقل و قدرت انسان بسیار فراتر از شرایطی است که گاهی کمر به نابودی بشر بسته است.

سال تلخی را کشور تجربه کرد و هزینه های زیادی هم در برداشت،  در سالی که گذشت عزیزان زیادی هم در وقایع مختلف از دست دادیم، اما باید نگاهمان رو به جلو باشد و  امیدوار در پی ساختن و زندگی کردن باشیم که روزگار می گذرد  و زمستان و بهار  در پی هم می آیند و می روند.

مهربانی را سر لوحه زندگی خود قرار بدهیم اگر خاطری را مکدر کردیم در پی دلجویی و جبران باشیم. تک تک انسانها در کنار هم نقش پررنگ و تاثیرگذاری دارند، و بودنمان در کنار هم معنی و معنا می دهد.‌

رفتن سال ها و گذشت زمان همیشه این تلنگر را به ما می دهد که قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم، مرگ و زندگی دست خداست، از امروزمان و لحظه های پیش رو استفاده کنیم و با بودنمان انرژی مثبت در محیط پیرامون مان جاری و ساری کنیم.

بهار فرصت دگر اندیشیدن است و فرصت دیگری از سوی خالق رحمان برای دیدن بیشتر زیبایی هاست. سال نو و آمدن بهار که امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده است. فرصت بازسازی مجدد روح و روان و صیقل دادن فکر و ذهن  و پاک کردن خود از هر گونه ناپاکی است که می تواند مخرب زندگی اجتماعی و فردی شود.

امیدواریم سال جدید (۱۴۰۲) سالی سرشار از خیر و برکت و اتفاقات خوش و دلپذیر برای تمامی ایرانیان  مهربان در جای جای این گیتی پهناور باشد. شادی و نشاط مردم ایران آرزوی قلبی و همیشگی ماست.‌

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.