کد خبر : 141389
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
-

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه:

سالانه ۸۵۰ هزار ایرانی خارج از کشور به ایران سفر می‌کنند 

سالانه ۸۵۰ هزار ایرانی خارج از کشور به ایران سفر می‌کنند 
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: سالانه بیش از ۸۵۰ هزار ایرانی خارج از کشور اغلب برای دیدار خانواده‌های خود به ایران سفر می‌کنند. 

به گزارش پایگاه خبری سورپرس، علیرضا بیگدلی ظهر جمعه در راستای دومین سفر رئیس‌جمهوری و هیأت همراه به استان زنجان در حاشیه برپایی میز خدمت نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان، در رابطه با سامانه پرسمان تردد، اظهار کرد: حدود ۲ سال از راه‌اندازی سامانه پرسمان تردد سپری می‌شود و تاکنون ۱۰ هزار نفر درخواست خود را در آن ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از ایرانی‌های ساکن خارج از کشور تصور می‌کنند، نمی‌توانند به ایران سفر کنند، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه برای حل این مسئله، سامانه‌ای تحت عنوان «پرسمان تردد» پرسش اینترنتی درباره تردد به ایران را طراحی کرده است.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده، سالانه بیش از ۸۵۰ هزار ایرانی خارج از کشور اغلب برای دیدار خانواده‌های خود به ایران سفر می‌کنند، ابراز کرد: این روند همچنان افزایشی است.

وی با بیان اینکه اگر فردی فکر می‌کند در سفر به ایران نمی‌تواند به موقع خارج شود صادقانه از طریق سامانه پرسمان تردد به او پاسخ داده می‌شود، ادامه داد: اگر افراد برای رفت و آمد دچار مشکلی هستند، با ثبت درخواست در سامانه پرسمان تردد، در صورتی‌که مشکلی داشتند به آنان اطلاع داده می‌شود.

بیگدلی فقدان آگاهی افراد از نحوه خدمت‌رسانی وزارت امور خارجه به ایرانیان خارج از کشور را از مهمترین مهم‌ترین چالش معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خواند و گفت: این افراد بیش از آن‌که اطلاعات موردنیاز خود را از دفاتر دریافت کنند از تصورات عموم و فضای مجازی مشاوره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه پرسمان تردد، هیچ مشکلی نداشته‌اند در حالی‌که این افراد فکر می‌کردند دچار مشکل هستند، اظهار کرد: مابقی نیز مشکلاتی از قبیل پرونده‌های قضائی و دعوای خصوصی داشته‌اند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه تصریح کرد: شمار مسافران ایرانی خارج از کشور افزایشی است و تلاش شده خدمات ارائه شده تسهیل و حتی در روند مربوط به خدمات بازنگری شود.

وی در حال حاضر در ۱۴۰ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در حدود ۹۵ کشور دنیا خدمات موردنیاز به ایرانیان خارج از کشور ارائه می‌شود.

سالانه ۸۵۰ هزار ایرانی خارج از کشور به ایران سفر می‌کنند 

بیگدلی ایجاد تحول در خدمات کنسولی نمایندگی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای ارائه خدمت بهتر را از رویکردهای مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین طرح‌های وزارت خارجه ارائه خدمات کنسولی از راه دور بوده و در این طرح ایرانیان خارج از کشور برای صرفه‌جویی بیشتر خدمات لازم را به نحو مطلوب دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سفارتخانه، سرکنسولگری‌ها به اضافه ۲ دفتر حفاظت منافع در مصر و آمریکا ملزم به ارائه خدمات به گروه‌های هدف هستند، اظهار کرد: در خصوص خدمات کنسولی ۲ عامل شمار مراجعه‌کنندگان و دیگری نیز رسیدگی به مسائل و خدمات ارائه شده بسیار تأثیرگذار است.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه عنوان کرد: اکنون خدمات موردنیاز از طریق سامانه میخک ارائه می‌شود و نحوه خدمات‌دهی نمایندگی‌ها نیز به طور کامل پایش و سرعت ارائه یک خدمت از ابعاد مختلف بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه صدور گذرنامه در بسیاری از کشورها به روز است، افزود: این موضوع در برخی از کشورها همانند کانادا و آمریکا که تعداد زیادی ایرانی دارد، زمان بیشتری می‌طلبد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.