کد خبر : 100184
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

سازه‌های دولتی در حاشیه رودخانه چله‌گاه سپیدان فارس تخریب شد

سازه‌های دولتی در حاشیه رودخانه چله‌گاه سپیدان فارس تخریب شد
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تخریب سازه‌های حاشیه رودخانه چله گاه در حوزه قضایی سپیدان آغاز شد و در نخستین گام، سازه‌های متعلق به نهادهای دولتی در حاشیه این رودخانه تخریب شد.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی اظهار کرد: پیش از این تذکرات لازم در خصوص عقب نشینی و رفع تصرف از اراضی حاشیه رودخانه‌ها به متصرفان حقیقی و حقوقی ابلاغ و اطلاع رسانی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: پس از عدم تمکین متصرفان در خصوص تخلیه اراضی و تخریب مستحدثات از صبح امروز با دستور قضایی تخریب این سازه‌ها در حوزه قضایی سپیدان و در منطقه چله گاه آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه مجتمع تفریحی متعلق به شهرداری سپیدان و آموزش و پرورش در منطقه چله گاه شهرستان سپیدان تخریب شد، گفت: پیش از این هلال احمر استان در همین منطقه به صورت داوطلبانه اراضی حاشیه‌ای رودخانه چله گاه را تخلیه کرد.

موسوی تصریح کرد: نسبت به مجموعه تفریحی دیگری در منطقه سپیدان متعلق به یکی از نهادهای دولتی استان اخطارهای قانونی لازم ابلاغ شده که در صورت استنکاف از اجرای قانون ظرف روزهای آتی تخریب خواهد شد.

وی  رفع تصرف قاطع از اراضی ملی و کمک به صیانت از این اراضی را بهترین اقدام دستگاه قضایی در هفته منابع طبیعی و هدیه‌ای به دوستداران طبیعت و دلسوزان عرصه‌های طبیعی خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی در راستای اجرای قانون بین اشخاص حقیقی و حقوقی تفاوت قائل نخواهد شد و آنچه در قانون صراحت دارد در دستور کار خواهد بود.

شهرستان سردسیر سپیدان در ۸۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است و به واسطه برخورداری از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، در فصول مختلف سال میزبان گردشگران است.

پیش از این، رئیس کل دادگستری فارس اول اسفندماه ۱۴۰۰ تاکید کرده بود: اراده دستگاه قضایی،اجرای احکام آزادسازی تصرفات غیر قانونی است و آزادسازی حریم رودخانه‌ها در دستورکار است.

 

سازه‌های دولتی در حاشیه رودخانه چله‌گاه سپیدان فارس تخریب شد

وی افزود: تاکنون چهار هکتار از اراضی مربوط به این نهادها و همچنین تعدادی دیگر از اراضی تصرف شده مربوط به سایر افراد حقیقی رفع تصرف شده است.

سازه‌های دولتی در حاشیه رودخانه چله‌گاه سپیدان فارس تخریب شد

موسوی افزوده بود: در قالب اجرای قانون و صیانت از حقوق عامه ۱۱ مجتمع تفریحی در حریم رودخانه ها که برخی متعلق به نهادها و سازمان های دولتی در استان فارس است تا انتهای امسال تخریب و حریم رودخانه ها آزاد می شوند.

به گفته وی، عمده تصرفات در حاشیه رودخانه ها مربوط به حوزه های قضایی شیراز و سپیدان است و در سایر حوزه های قضایی فارس در این خصوص اقدامات پیشگیرانه مناسبی را انجام داده اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین به رفع تصرف از ۲۱ هکتار از اراضی حاشیه ای، بستر و حریم رودخانه ها در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۶۴ پرونده در این خصوص در دادگستری استان فارس منجر به صدور رأی شده است که همگی آرا به مرحله اجرا در آمده است.

او بیان کرد: عمده این رفع تصرفات به میزان ۷ هکتار مربوط به شهرستان داراب و ۵ هکتار مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

این مقام قضایی استان افزود: با رسیدگی به پرونده های مطروحه در حوزه بستر و حریم رودخانه ها در یک سال اخیر  ۶۷۹ متهم به دستگاه قضایی معرفی شدند که در فرایند دادرسی به اتهامات آنان رسیدگی شد و با مجازات های مناسب قانونی روبرو شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.