کد خبر : 140963
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
-

ساخت ۳۰۰هزار واحد مسکونی برای محرومان در محلات کم‌برخوردار

ساخت ۳۰۰هزار واحد مسکونی برای محرومان در محلات کم‌برخوردار
تفاهمنامه ساخت ۳۰۰هزار واحد مسکونی «در وسع» بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، علی نوری؛ علی آقامحمدی رییس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت مسکن در وسع در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار اظهار کرد: دولت با اجرای نهضت ملی مسکن به‌دنبال خانه‌دار کردن مستأجران است، در این بین بخشی از مردم هستند که شرایط موردنظر برای خانه‌دار شدن از طریق این طرح را ندارند.

 

وی ادامه داد: بر این اساس طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله با تأیید رهبر معظم انقلاب برای اجرا از سوی رییس‌جمهوری به معاون اول ابلاغ شد.

 

وی افزود: در این راستا تفاهمنامه‌ای بین وزارت راه و ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار برای  ۲۰۲۰ محله امضا شد که در قالب آن ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه در نهضت ملی مسکن به متقاضیان می‌گویند باید مبالغی را واریز کنند، گفت: این در حالی است که در طرح «مسکن در وسع» به متقاضیان می‌گوییم “چقدر پول می‌توانید بیاورید؟”، بر اساس همین پول هم واحد مسکونی ساخته می‌شود که بسته به مبلغ، متراژ، مکان و نوع ساخت متفاوت خواهد بود.

 

رییس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با اشاره به ثبت‌نام حدود ۶۶ هزار نفر در طرح «مسکن در وسع»، اضافه کرد: از این تعداد با بررسی فرم (ج) ۴۴ هزار نفر واجد شرایط طرح مذکور بودند.

 

آقامحمدی با بیان اینکه زمین ساخت واحد‌های مسکن در وسع را بنیاد مسکن تأمین می‌کند، اظهار کرد: متقاضیان در قالب «تعاونی‌های مصرف مسکن» ساماندهی می‌شوند. متقاضیان واجد شرایط نیز آورده بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته‌اند و کسی که داشته کم نگفته است.

 

وی گفت: در قالب تفاهمنامه امروز چگونگی در اختیار قرار گرفتن زمین‌های مسکن در وسع از طریق بنیاد مشخص می‌شود، یکی از شروط ثبت‌نام در طرح مذکور سکونت ۳ ساله است.

 

به‌گفته وی، حدود ۱۹٫۷ میلیون نفر در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار سکونت دارند.

 

توزیع وام ۳۵۰میلیونی مسکن روستایی از هفته آینده

 

در ادامه مراسم، غلامرضا صالحی – رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی درباره وام ۳۵۰میلیون تومانی مسکن روستایی اظهار کرد: برای اولین بار بود که مبلغ وام مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته تعداد وام‌های روستایی همواره ۲۰۰ هزار فقره بوده که امسال به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافته است.

 

صالحی با بیان اینکه آیین‌نامه این وام نیز با گذشته متفاوت است، یادآور شد: به‌خلاف گذشته شاهد همکاری خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص وام ۳۵۰میلیونی مسکن روستایی بوده‌ایم به نحوی که می‌توان گفت همکاری‌ها فراتر از حد انتظارات بوده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: هفته گذشته مراحل اداری تصمیم‌نامه از صندوق ملی مسکن به سازمان برنامه و بودجه و از آنجا به بانک انجام شد. روز ۲۳ آذر نیز آقای منظور تضمین‌نامه را امضا کرده بود.

 

صالحی همچنین تأکید کرد: توزیع بانکی وام مذکور نیز هفته آینده انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.