کد خبر : 62988
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
-

زمینه اشتغال۱۷۰ معلول و مددجو در ابرکوه یزد فراهم شد

زمینه اشتغال۱۷۰ معلول و مددجو در ابرکوه یزد فراهم شد
رییس اداره بهزیستی شهرستان ابرکوه با اشاره به اهمیت اشتغال مددجویان و معلولان زیرپوشش این نهاد حمایتی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون با پرداخت ۵۴ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر این افراد در بازارکار فراهم شده است.

به گزارش سورپرس، زهره اکرمی، رییس اداره بهزیستی شهرستان ابرکوه روز دوشنبه در حاشیه نشستی به خبرنگاران افزود: هم‌اکنون متقاضیان ۱۵۰ طرح خوداشتغالی مددجویان که بیشتر آنها از معلولیت برخوردارند، برای دریافت تسهیلات از بانک های عامل در انتظار دریافت وام هستند.

وی اظهارکرد: درصورت پرداخت حدود ۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام ، زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر دیگر در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و قالی بافی فراهم می شود.

اکرمی خاطرنشان کرد: مبلغ وام برای هر متقاضی از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد و این مبلغ به کسب و کارهای خرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی اختصاص دارد.

این مسوول با اشاره به اینکه ۷۰ درصد معلولان شهرستان متأهل هستند، ادامه داد: از هزار و ۴۱ معلول شهرستان، ۳۴ درصدذهنی و روانی ، ۲۵ درصد حسی و یک درصد نیز با معلولیت گفتاری و بقیه با سایر معلولیت‌ها روبرو  هستند.

رییس بهزیستی ابرکوه بیان کرد: ۱۰ درصد افراد جامعه‌ به نحوی با معلولیت‌های مختلف ذهنی، جسمی، حرکتی، شنوایی و بینایی روبروند.

وی با اشاره به تلاش مراکز مشاوره تحکیم بنیان خانواده در این شهرستان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد:  امسال ۳۰ درصد متقاضیان پرونده‌های طلاق از طریق مشاوره با یکدیگر صلح و سازش کردند.

وی برگزاری دوره‌های مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج، ارایه خدمات مشاوره از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی این اداره و همچنین سازمان‌های مردم نهاد( سمن ها) را در کاهش این پدیده اجتماعی رو به افزایش در جامعه بسیار موثر دانست.

وی بابیان اینکه تقویت اورژانس اجتماعی ، ایجاد خط تلفن ۱۲۳ خدمات سیار اورژانس و پایگاه‌های خدمات بخشی از فعالیت‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی است ،تصریح کرد: امسال خدمات خوبی در زمینه های آموزش، مشاوره، سلامت روان جامعه ، زنان و کودکان ، معلولان و سالمندان و توانمندسازی به جامعه هدف ارایه شد.

وی با اشاره به برخی فعالیت های این حوزه خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج ، ارایه خدمات مشاوره از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی این اداره و همچنین سازمان‌های مردم نهاد( سمن ها) را در کاهش پدیده طلاق و آسیب‌های اجتماعی  بسیار موثر است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.