کد خبر : 95373
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
-

رییسی با پوتین دیدار کرد

رییسی با پوتین دیدار کرد
روسای جمهوری ایران و روسیه در کاخ کرملین درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، سید ابراهیم رییسی با ولادیمیر پوتین در کرملین دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار  دو طرف درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

ولادیمیر پوتین در این دیدار  از ابراهیم رئیسی برای سفر به مسکو با وجود شرایط همه گیری کرونا، با توجه به اهمیت مرحله فعلی در روابط بین الملل تشکر کرد.
رئیس جمهوری ایران هم در دیدار با همتای روسی اش گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط دوستان با روسیه که خواهان روابط راهبردی با آن هستیم، وجود ندارد.

وی افزود : روابط با روسیه به روابط راهبردی توسعه پیدا خواهد کرد. ما بیش از چهل سال است که در برابر آمریکا مانند شما ایستاده ایم. برای لغو تحریم ها از کشورمان تلاش می کنیم و امیدواریم باعث لغو تحریم ها شود.

رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به نقش تاثیرگذار دو قدرت ایران و روسیه در منطقه و جهان گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با روسیه نداریم و روابط ممتاز تهران-مسکو در تراز مناسبات راهبردی است و ارتقا نیز خواهد یافت.

آیت‌الله رئیسی ادراک مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک خواند و گفت: روابط ایران و روسیه در مسیر مناسبات راهبردی قرار دارد.

رئیسی تعامل حداکثری با کشور‌های همسایه و هم‌پیمان را جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توصیف و خاطرنشان کرد: تقویت همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه، موجب رونق اقتصاد دو کشور و باعث افزایش امنیت منطقه و جهان خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همکاری ایران با دولت‌های مستقل، فارغ از تحولات بین‌المللی گسترش می‌یابد، مبارزه با تروریسم و قاچاق سازمان یافته موادمخدر را از محور‌های همکاری مشترک دانست و گفت: تجربه موفق همکاری علیه تروریسم در سوریه می‌تواند در قفقاز و افغانستان هم به کار گرفته شود.

رئیس جمهور با تاکید بر تغییرناپذیری مرز‌ها در قفقاز و حاکمیت ملی و ژئوپلتیک منطقه، به ضرورت همکاری برای توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: نفوذ ناتو با هر پوششی در قفقاز و آسیای مرکزی تهدید کننده منافع مشترک کشور‌های مستقل است.

آیت‌الله رئیسی تنها راه ثبات و امنیت پایدار در افغانستان را تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و گروه‌ها دانست و خطاب به همتای روس خاطرنشان کرد: ما از ۴۰ سال گذشته همانند شما در برابر آمریکا ایستاده‌ایم.

رئیسی، همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه را یک تجربه موفق خواند و ضمن تاکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه گفت: حاکمیت کامل دولت مرکزی بر همه سرزمین و مرز‌های بین‌المللی سوریه، تنها راه تامین امنیت در سوریه است و چرخه باطل جابه‌جایی اشغالگر با تروریست و بالعکس در سوریه باید متوقف شود. رئیس جمهور روند آستانه را چارچوب مناسبی برای حل دیپلماتیک مسئله سوریه توصیف کرد.
در این دیدار طرفین تاکید کردند مشکل اصلی جهان، دوری از معنویت است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.