کد خبر : 77472
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
-

رگبار باران و وزش باد در برخی مناطق کشور

رگبار باران و وزش باد در برخی مناطق کشور
امروز در برخی مناطق هرمزگان، فارس، گیلان، مازندران، گلستان و آذربایجان غربی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

به گزارش سورپرس، پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، فارس، گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

همچنین در جنوب غرب و نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، این شرایط جوی در روز‌های شنبه و یکشنبه در سمنان، شمال شرق و شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

روز‌های شنبه و یکشنبه در استان‌های گیلان، اردبیل و برخی مناطق مازندران همچنین ارتفاعات گلستان بارش باران، رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم؛ همچنین در برخی مناطق هرمزگان، فارس، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
از امروز تا یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دما ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

در پنج روز آینده دریای عمان به ویژه مناطق شرقی دریا و از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه دریای خزر مواج است. آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد است و بیشترین دما به ۳۹ درجه و کمترین آن به ۲۹ درجه می‌رسد.

همچنین سازمان هواشناسی هشدار داد: ادامه فعالیت سامانه موسمی همراه با رشد ابر‌های همرفتی به‌ویژه در روز شنبه (دوم مرداد ماه)، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت.

فعالیت این سامانه که از روز شنبه آغاز می‌شود و یکشنبه (دوم مردادماه) پایان می‌پذیرد، با رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ همراه خواهد بود و منطقه اثر آن در روز نخست، استان‌های فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و شمال آذربایجان شرقی است.

این سامانه در روز یکشنبه در استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان تداوم خواهد یافت و احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از جمله مخاطرات آن خواهد بود.

کارشناسان سازمان هواشناسی توصیه کردند: افراد احتیاط را در زمان توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلو‌های تبلیغاتی و همچنین در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره در دستور کار خود قرار دهند.

همچنین سامانه دوم بارشی از روز شنبه در گیلان و غرب مازندران آغاز خواهد شد که با بارندگی (گاهی رگباری و شدید)، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.
در اثر فعالیت این سامانه بارشی نیز آبگرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و برخورد صاعقه در دامنه و ارتفاعات احتمال می‌رود. توصیه شده است افراد در تردد و استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.