کد خبر : 55911
تاریخ انتشار : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
-

روند کاهشی کرونا متوقف شده است/ تبعات رهاسازی پروتکل‌ها

روند کاهشی کرونا متوقف شده است/ تبعات رهاسازی پروتکل‌ها
سخنگوی وزارت بهداشت از توقف روند کاهشی بیماری در کشور از هفته گذشته خبر داد و گفت: وضعیت در تمام نقاط کشور به شدت حساس و شکننده است.

به گزارش سورپرس؛ سیما سادات لاری، بعد از ظهر شنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور پرداخت.

وی تاکید کرد: در هفته گذشته استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و همدان به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا بودند.

لاری ادامه داد: از هفته گذشته شاهد توقف روند کاهشی بیماری در کشور بوده‌ایم و متاسفانه در برخی استان‌ها به دلیل عادی انگاری شرایط تعداد موارد بستری روزانه کووید ۱۹ در حال افزایش است.

وی افزود: وضعیت در تمام نقاط کشور به شدت حساس و شکننده است. بنابراین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان اصلی مهم و موثر در تامین سلامت مردم تلقی می‌شود و مطمئناً ایجاد موج جدید بیماری در کشور، منتج به بازگشت و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و تعطیلی بخشی از کسب و کارها می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با تقویت تلاش همگانی و افزایش انگیزه عمومی مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد پیشگیری از خیز جدید بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.