کد خبر : 68297
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
-

روند با ثبات کرونا در ۲۵ استان؛ ۶ استان ناپایدار

روند با ثبات کرونا در ۲۵ استان؛ ۶ استان ناپایدار
سختگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: روند شیوع کرونا در موج چهارم در ۲۵ استان تقریبا با ثبات شده است، اما شش استان همچنان روندی ناپایدار دارند.
به گزارش سورپرس، دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد افزود: در ۲۵ استان کشور وضعیت کشور به وضعیت با ثباتی رسیده و روند افزایش یابنده متوقف شده است. معاون امور بهداشت وزیر بهداشت گفت: در ۱۵ استان روند نزولی شروع شده است و در ۱۰ استان از میزان ورودی بیماران کاسته می‌شود.
دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: ۶ استان تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در روز‌های آینده به اوج بیماری می‌رسند؛ و اگر مراقبت‌ها انجام شود به سیر نزولی  خواهند رسید. سختگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور و همه اعضا تشکیل شد. مروری بر وضعیت بیماری در دنیا داشتیم و ویروس انگلیسی، هندی و افریقای جنوبی و… در جای جای دنیا دارد تاخت و تاز می‌کند. در هندوستان با وضعیت بسیار بدی روبرو هستند و سیستم درمانی ان‌ها تقریبا ناتوان شده است.

وی ادامه داد : موج چهارمی که در کشور شروع شد قالب ویروس انگلیسی بود. ویروسی که دیدید سیستم سلامت انگلیس را به زانو درآورد .در کشور ما هم با سرعت بسیار بالایی رو به افزایش بود اما خوشبختانه با کمک مردم آثار و شواهد خوبی مشاهده می کنیم .

فقط ۹ شهر با وضعیت آبی در کشور داریم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ۱۹۸ شهر قرمز، ۱۵۷ شهر نارنجی، ۸۴ شهر زرد و ۹ شهر با وضعیت آبی داریم. دکتر علیرضا رئیسی در این نشست ادامه داد: استان‌های جنوبی کشور به ویژه بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان با توجه به ویروس جهش یافته افریقای جنوبی باید بیشتر مراقبت کنند.

وی افزود: می‌خواهم نکته‌ای را تاکید کنم و ان این است که صرف نظر از اینکه ویروس جهش یافته وارد شده است و هر روز خبری می‌رسد ایا باید کار خاصی انجام دهیم؟ نه فقط کار‌های قبلی را با دقت و وسواس بیشتری انجام دهیم بلکه باید شیوه نامه‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنیم. رعایت شیوه نامه‌ها در برخی از استان‌ها هنوز افرایش پیدا نکرده است و میانگین رعایت عدد ۶۱ درصد است که بسیار پایین است.

رئیسی ادامه داد: گزارشی درباره تشدید مراقبت‌های مرزی داده شد. ناجا تفاهم نامه‌ای با ارتش و سپاه درباره کنترل مرز‌ها و عبور نکردن اتباع بیگانه به ویژه در مرز سیستان، خراسان رضوی و جنوبی منعقد کردند.

وی گفت: در هفته گذشته حدود ۵ هزار و ۷۰۰ اتباع بیگانه که به شکل غیر مجاز از مرز‌ها وارد می‌شدند برگرداندند که بسیار عالی است.۶۷ درصد آن‌هایی که به شکل غیرمجاز وارد می‌شوند، از مرز‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی است. رئیسی افزود: پیگیری هم در خصوص صادر نکردن مجوز ورود خدمه کشتی و ملوانان بنادر از طریق فرمانده دریابانی و اداره گذرنامه انجام شد.

بسیاری از خدمه کشتی‌ها برای هندوستان هستند که اگر مبتلا باشند و بخواهند پیاده شوند آسیب زا هستند. وی گفت: در هفته گذشته طرح تشدید بازرسی‌ها را انجام دادیم و ۵ هزار و ۲۰۰ پلمب انجام شد. هنوز ۳۸ درصد مراکز تهویه مناسب ندارند و ۳۷ درصد مردم هنوز ماسک نمی‌زنندو ۴۰ درصد فاصله گذاری را به ویژه در مترو و حمل و نقل عمومی رعایت نمی‌کنند.

دکتر رئیسی افزود: میزان رعایت شیوه نامه‌ها در اماکن ورزشی ۵۰ درصد است و این بسیار پایین است. وی گفت: پایانه‌های مسافربری ۷۴ درصد رعایت می‌کنند. بدترین جا‌ها به لحاظ رعایت شیوه نامه ها، سوپرمارکت‌ها، خواربار فروشی‌ها و نانوایی‌ها هستند که نیاز به کنترل دارند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.