کد خبر : 144689
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
-

رفع چالش مالیاتی قراردادهای پژوهشی

رفع چالش مالیاتی قراردادهای پژوهشی
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: با یکسان‌سازی نرخ مالیات فعالیت‌های پژوهشی و تعیین نرخ ۵ درصد در بودجه سال ۱۴۰۳ چالش مالیاتی قراردادهای پژوهشی رفع شد.

به گزارش سورپرس؛ رضا صابری گفت: اتفاقات خوبی درقانون بودجه هزار و چهارصد و سه نسبت برخی از موضوعاتی که حوزه علم و فناوری مهم بود، روی داد و ما از دولت و مجلس تشکر می کنیم که نسبت‌به افزایش یک فوق‌العاده خاص برای کل کارکنان کشور اقدام کردند و این موضوع جای تقدیر دارد با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد.

وی ادمه داد: از منظر دیگر از دولت و مجلس تشکر می‌کنیم که نسبت‌به تعیین تکلیف وضعیت مالیات اعضاء هیأت‌علمی تصمیم مطلوبی گرفته‌اند و آن‌ها را مشمول ماده هشتاد و پنج قانون مالیات‌های مستقیم کردند این اقدام بسیار خوبی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: یک مقدار وضعیت حقوق هیات علمی بهتر خواهد کرد، همین‌طور یکی از مشکلات ما این بود که قراردادهای پژوهشی هیات علمی به چالش مالیاتی برخورده بود که خوشبختانه مجلس برای بودجه سال هزار و چهارصد و سه به‌صراحت اعلام کرد که قراردادهای پژوهشی مشمول مالیات پنج درصد می‌شوند و این مشکل تا اندازه‌ای رفع شد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.