کد خبر : 143591
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۲۲
-

وزیر نیرو عنوان کرد

رفع مشکل آب شرب و برق روستا‌های سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان

رفع مشکل آب شرب و برق روستا‌های سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
وزیر نیرو با اشاره به اینکه عملیات برق رسانی و آبرسانی به روستا‌های مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان انجام شده است، افزود: سد‌های بزرگ جنوب استان نقش موثری در مهار سیلاب و کاهش خسارت‌ها در جریان بارش‌های سنگین روز‌های گذشته داشتند.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، علی اکبر محرابیان در گفتگو با خبر ساعت ۲۱ صدا و سیما درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: در مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان بلوچستان در یک بازه زمانی بسیار کوتاه بارش‌های سنگینی رخ داد و در برخی نقاط میزان بارش به بیش از ۲۸۰ میلی‌متر رسید که این بارش‌ها سبب شد تا حجم وسیعی از آب در رودخانه‌ها و نهر‌ها رها شود.

 

وی افزود: وجود سد‌های بزرگ با ذخیره مناسب در منطقه مانند سد کهیر، سد زیردان، سد خیرآباد و سد پیشین سبب شد تا ضمن مهار بخش قابل توجهی از سیلاب‌ها بحران پیش آمده بدون خسارت جانی و با حداقل خسارت‌های مالی سپری شود.

 

وزیر نیرو اظهار داشت: باتوجه به مدیریت مطلوب بحران، اقدامات خوبی برای بازسازی زیرساخت‌ها اجرایی شده است که امیدواریم این اقدامات موثر واقع شود.

 

محرابیان در همین رابطه بیان کرد: در بخش برق عملیات برق رسانی به تمام روستا‌های فاقد برق اجرایی شده و در حوزه آبرسانی نیز شبکه آب بخش قابل توجهی از روستا‌ها پایدار شده است.

 

وی ادامه داد: در حوزه راه‌ها، پل‌ها و ابنیه فنی در برخی نقاط همچنان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با مدیریت خوب همکارانمان در وزارت راه و شهرسازی شاهد مرتفع شدن این مشکلات در روز‌های آینده باشیم.

 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مدیریت منابع آب سطحی و وجود سد‌های بزرگ در منطقه سبب شد تا حجم خسارت‌ها کاهش یابد، اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از بارش‌ها در پایین سد‌ها رخ می‌دهد و برای روز‌های آینده نیز پیش‌بینی وقوع بارش‌های جدید صورت گرفته است، این ضرورت وجود دارد که شهروندان عزیز با رعایت نکات ایمنی کمک کنند تا با کمترین خسارت‌ها بارش‌های پیش رو را نیز پشت سر بگذاریم.

 

محرابیان درباره برنامه وزارت نیرو برای مهار آب‌های شیرین سطحی در منطقه نیز گفت: در ورودی دریا و روی رودخانه و نهر‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان سد‌های متعددی احداث شده است و به عنوان نمونه سد کهیر که حجم ذخیره آب آن سه برابر سد کرج است، چندی پیش توسط رییس جمهور محترم افتتاح شد و در بارش‌های اخیر دیدیم که حجم وسیعی از آب پشت این سد ذخیره شد و هم اکنون سد کهیر به نقطه سر ریز رسیده است و از ورود آب شیرین به دریا جلوگیری شد.

 

​وی افزود: همچنین وزارت نیرو برای مهار هرچه بیشتر بارش‌های سیلابی سه سد دیگر را نیز در دست مطالعه دارد که همه این اقدامات به مهار هر چه بیشتر رواناب‌ها و بهره‌برداری بهینه از این منابع آب شیرین در بخش‌های شرب، کشاورزی و دیگر بخش‌ها منجر خواهد شد و این طرح‌ها یکی پس از دیگری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.