کد خبر : 35284
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
-

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس دشوار است

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس دشوار است
یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی، نسبت به بازگشایی مدارس با حضور دانش آموزان در شرایط کرونا به شدت گلایه کرد.

به گزارش سورپرس؛  پیام آزاده، اظهار داشت: بازگشایی مدارس، آموزش حضوری یا غیر حضوری این روزها چالش پیش روی میلیون‌ها دانش‌آموز و خانواده‌ای آنها است. تصمیمات شتابزده و به دور از علم و منطق برخی مسئولین همیشه موجبات نگرانی خانواده‌ها را فراهم کرده است اما این روزها نگرانی خانواده‌ها که تاکنون درگیر بیماری کرونا، خانه نشینی، مشکلات مالی و…، بوده‌اند با خبر یکباره بازگشایی مدارس و الزام آموزش حضوری دانش آموزان، افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آموزشی که تا دیروز قرار بود در شرایط قرمز به صورت مجازی برگزار شود یکباره معلوم نیست بر اساس کدام عقل و منطقی و تدارک یک شبه کدام امکاناتی به صورت حضوری قرار است اجرا شود. در حالی که ستاد مبارزه با کرونا در تهران و بسیاری از استان‌ها وضعیت قرمز اعلام کرده است.

آزاده گفت: بی نظمی و عدم هماهنگی بین ستاد ملی مبارزه با کرونا و آموزش و پرورش موجبات به هم ریختگی و افزایش فشار روانی میلیون‌ها خانوار ایرانی را که نگران سلامتی فرزندان خود هستند، افزایش داده است. نگرانی اولیای دانش آموزان بر خلاف مسئولین در حالی است که همه صد درصد یقین دارند در صورت بازگشایی مدارس پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل نه از طرف مدرسه و نه از طرف همه دانش آموزان رعایت نخواهد شد و همه در واقع تصور می‌کنند که فرزندانشان را به قربانگاه می‌فرستند.

وی افزود: در حالی که این روزها بسیاری از جلسات مهم در کشور به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می‌شود، این تردید را برای مردم به وجود می‌آورد مسئولینی که قادر به رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در یک جلسه که با حضور تعدادی بزرگسال و در زمان و مکان محدودی برگزار می‌شود نیستند، چطور ممکن است بتوانند بچه‌ها را در ساعت‌های متمادی و در طول چند ماه ملزم به اجرای دستورات و پروتکل‌های بهداشتی کنند.

آزاده گفت: سوال‌های پیش روی خانواده‌ها که این روزها ذهنشان را به چالش کشیده است این است که آیا جان مسئولین بالا دست از فرزندان ما و معلم‌ها عزیز تر است. چرا آنچه را بر خود نمی‌پسندید برای فرزندان ما بخشنامه می‌کنید. آیا شما قادر به تأمین مواد لازم بهداشتی برای مدارس هستید. آیا هر نیم ساعت یکبار همه کلاس‌ها ضد عفونی می‌شوند. آیا در عرض یک شب برنامه ریزی کامل برای حضور و تقسیم ساعت‌های کلاس‌های ۴۰ نفره در یک مدرسه با ۴۵۰ دانش‌آموز انجام شده است. با کدام معلم و کادر آموزشی قرار است هم در مدرسه آموزش حضوری داشته باشیم هم در خانه آموزش غیر حضوری. شما که در برخی مدارس حتی در پرداخت پول آب و برق مدرسه بودجه کافی ندارید و دست به دامن انجمن اولیا و مربیان می‌شوید آیا قادر به تأمین هزینه‌های بهداشتی مدارس هستید.

وی افزود: آیا دانش آموزان و کادر آموزش شما از بیمه لازم برای تأمین هزینه‌های این بیماری مهلک برخوردار هستند. این سوال‌ها و صدها سوال دیگر این روزها ذهن میلیون‌ها ایرانی را درگیر کرده است در حالی که هیچکدام از مسئولین خود را ملزم به پاسخگویی منطقی به آنها نمی‌دانند و با مصاحبه‌ها و ضد و نقیض گویی ها و ادعاهای غیر کارشناسانه و غیر واقعی بر طبل خواسته‌های غیر منطقی و کارشناسی نشده خود می‌کوبند که با این کار هم سلامت جسمانی و هم امنیت روانی جامعه را از بین می‌برند.

آزاده گفت: بیایید تا علاج واقعه پیش از وقوع کنیم و اجازه ندهیم فاجعه‌ای بزرگ رخ دهد و جان هزاران دانش آموز و معلم و خانواده‌های آنها را تهدید کند. مدافعین سلامت که بایستی دست و بازوی آنها را به خاطر ایثارگری در مبارزه با این ویروس منحوس بوسید، خسته‌تر از آن هستند که بخواهند در مقابل این بی تدبیری مسئولین مجدداً بسیج شوند، پس اگر دلتان به حال فرزندان ما نمی سوزد، لااقل به این فرشته‌های سلامت رحم کنید.

انتهای پیام/۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.